torsdag 26 januari 2012

Republic Day

Idag var det helgdag igen. Republic Day! Heldag för Fredrik men skola och firande för Karolina och Alexander. Eftersom Indien har så otroligt med heldagar. Säkert en i veckan, väljer arbetsplatser och skolor varje år vilka de ska vara lediga på. I vår överensstämmer inte skolans och ABB´s val mer en vid något tillfälle!

Fredrik och jag passade på att åka och spela golf. Kan inte minnas när vi spelade golf tillsammans i samma boll, bara Fredrik och jag? Någon gång i höstas troligen? Fredrik spelade toppenbra och lyckades med många fina slag. Själv spelade jag något sämre än min runda i tisdags men betydligt bättre än i lördags. Fredrik slog mig dock med bara 1 futtig poäng när man räknar bort våra handikapp!

Firandet i skolan bestod av flagghissning, teater, tal, tal och åter tal i över 3 timmar i en varm sporthall. Resulterade i att minst en elev svimmade av. Alexander deltog i teatern som gren i ett träd! Tydligen bra eftersom huset Phoenix, som Karolina och Alexander tillhör, vann teatertävlingen.

Ingen lunch serverades på skolan idag konstigt nog! Så tack och lov för Mary som kokade pasta till Karolina och Alexander vilken var färdig och stod på det dukade bordet när vi kom hem från skolan och golfbanan! Vilken service!

Fredrik och jag åkte sen in till city för att prova kostymen, hämta mina solglasögen och lite allmän klädshopping till Fredrik.  Hann med en kaffe i eftermiddagssolen på Cafe Coffe Day medan vi väntade på att det skulle bli tid för kostymprovning. Kostymen ser verkligen ut att bli superbra!

Alexander är för rolig! Han visar intresse för mina handväskor! Igår hade jag bytt till en röd väska. När han såg det undrade han om den var ny? Nej, den fick jag i födelsedagspresent förra året. Idag bytte jag till min gamla Lacoste-väska som jag alltid har när jag spelar golf eftersom den är smidig att lägga i golfbagen. Då undrar han om det är en Lacoste-väska? Kanske för att han just fått en Lacoste t-shirt i julklapp? Eller för att han är intresserad av väskor? Eller kanske både och?

Nu räknar vi ner till vi får besök! Bara 2 dagar kvar! Tills halva grannfamiljen kommer på besök natten till söndag!

1 kommentar:

  1. Är säker på att Fredrik kommer bli ursnygg i nya kostymen!
    Måste hinna ha lite roligt, innan alla besökare dräller in.(Det är förvisso kul också, men du vet vad jag menar.) Har saknat dig och C flera dagar nu.
    Kram H

    SvaraRadera