tisdag 31 januari 2012

Commercial Street-besök

Idag åkte vi ner till city för att visa A. Resan var låååång idag. Drygt en timma och femton minuter till Gangaram! Kanske behöver jag inte säga att det är bokhandeln. Men jag gör det ändå! Karolina hittade tre Astrid Lindgren-böcker, 2 "Emil" och en "Karlsson på taket". Köpte dem mest för att det var kul att ha indiska utgåvor av dessa klassiska böcker. Vi har ju de flesta på svenska. Och eftersom böcker är så billigt här i Indien så är det ingen större uppoffring! 135 rupies styck -knappt 20 kr! Svårt att klaga på det!

Efter bokhandeln hamnade vi så på Commercial Street. Karolina ville givetvis visa Anna detta "kaos". Vi började i "bangles" (armbandsaffären) och tjejerna köpte 3 respektive 5 dussin armband var! Det klart man måste ha i alla färger! Nu måste Karolina bara designa sin "bangleshållare" så att C´s snickare kan fixa till den så hon slipper ha egenhändigt av toarullar ihopklistrade bangleshållare!







När vi kom till "min" kille som säljer sjalar, hade han inte öppnat sitt lilla, lilla skjul ännu! Blev lite vilsen! Vart skulle man då titta? Finns ju sjalar överallt, men jag gillar den killen och de sjalar och priser han har. Så är det ju. Hittar man någon affär man gillar går man ju tillbaka! Vi "tvingades" titta hos flera andra och hittade lite sjalar. Jag köpte en svart (som jag inte haft förut) och en " Burburry-rutig"

Efter en och en halv timma orkade vi inte mer utan drog oss till bilen. Ramesh hade parkerat på Commercial Street idag. Detta myller, gytter, smuts, ljud, värme och allmänt kaos gör att några timmar brukar vara bra!

Vi åkte till Hard Rock Café, där Karolina och A delade på en "jumbo combo platter", med kyckling, vårrullar, lökringar, potatisskal och såser, jag åt goda kyckling tortillas och vi åt nachos och salsa till förrätt. Mumsigt! Karolina beställde en jordgubbsmilkshake. Den skickade vi först ut eftersom den var tunn som smaksatt mjölk! Ja, så var milkshake till barn sa servitören som dock lovade ett andra försök. Som blev riktigt bra!

Ett besök i leksaksaffären hann vi med på hemvägen. Tjejerna somnade trötta i bilen! (Så kan de vara uppe hela natten!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar