onsdag 11 januari 2012

"Maid-fritt"

När vi flyttade hit för ett och ett halvt år sedan hade jag lite svårt att vänja mig vid att ha en maid. Inte så svårt att vänja sig vid att få disken diskad, tvätten tvättad och struken, golven skurade och toaletterna  städade. Inte det. Utan att ha en främmande människa i huset hela dagarna. Jag satt mycket i sovrummet den första tiden när jag var hemma och vi inte hade fått våra möbler till terrassen. Men succecivt har man vant sig. Vi har hittat våra roller och Mary stör mig aldrig när jag sitter på terrassen utan hon gör sitt jobb! Vi småpratar men mest på mitt initiativ.

Men nu är Mary sjuk. Hon sprang iväg igår eftermiddag när jag kom hem och hade hemskt ont i magen. Och kom inte idag. Jag har inte fått tag på henne eftersom hennes telefon är urladdad och hon glömde sladden här.  Jag skickade Ramesh med mobilladdaren, magtabletter och kokosnötter till henne i eftermiddag men hon var inte hemma. Kanske hos doktorn? De går ju gärna till doktorn.


En märklig känsla att inte ha någon i huset när jag var hemma och pluggade. Men också en ganska skön känsla!

Så idag har jag fått känna på hur det blir att komma hem :) Diska och tvätta! Sängarna fick vara! De får vädra idag!!! Alexander undrade dock varför hans säng inte var bäddad?

Här kommer lite kort från våra dagar i öknen. Dessa är från dagen för julafton. Fler kommer imorgon. Och som tidigare...ni kan läsa i reseberättelsen på bloggen om dagarna i öknen... om ni inte redan gjort det!


Kändes allt lite läskigt att åka rakt ner för detta "stup" i öppen jeep!






Vårt tält!

Fredrik och jag framför tältet

Inuti tältet

Solnedgång över campen

Vår tältrestaurang


Campfire kvällen före julafton

Campfire kvällen före julafton

Karolina och jag rider kamel

Camfire i lyxcampen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar