onsdag 18 januari 2012

Sol och pool!

Idag kändes det rätt att gå till poolen och sola lite, eftersom det inte var någon golf idag. Länge sedan jag var vid poolen en veckodag. Synd egentligen att man inte utnyttjar att vi faktiskt har det så fint och bra här. En härlig och trevlig förmiddag med lunch på klubben! Lunchen är ett kapitel för sig! 50 minuter fick vi idag vänta på att få all vår mat! Oacceptabelt! Inte undra på att inte fler äter lunch där! Alla har väl mer eller mindre tröttnat. Maten är god när den väl kommer men 50 minuter är bara för länge. Jag sa till chefen att jag betalar inte för maten om vi får vänta längre än 30 minuter. Det kommer bli min standard från och med nu! På notan hade de dragit bort min mat och mina vitlöksbröd! Så lite försökte de allt kompensera idag. Får se om de lär sig något också!

Funderar just nu mycket på vart vi ska resa under våren. Gäller att utnyttja tiden här! Att vi är relativt klara med resandet i Indien just nu är vi nog ganska överens om. En helg till Hampi i februari och kanske en helg till Kabini (igen, för 3:e gången) i mars är nog så mycket Indien det blir. Vi har ju rest mycket i Indien och sett otroligt mycket. Och vi är så nöjda med våra resor. Kanske blir det Maldiverna en gång till! Svårslaget och så nära!

Ramesh verkar glad som en nyförälskad över det eventuella bröllopet! Men han har inte sett något foto. Jag sa till honom idag att hans mamma måste skicka ett foto så att han och JAG kan godkänna henne. Han verkar attraherad av att hon inte har någon stor släkt som han måste försörja. Men förhandlingar pågår.... Måste ta reda på mer vad förhandlingarna går ut på (mer än bröllop). Ja så kan det gå till när det inte är "love marriage".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar