måndag 9 januari 2012

Vardagen igång igen (även för mig!)


Så var jag igång lite grann också efter julledigheten. Fredrik och barnen kom ju igång redan förra veckan men eftersom jag var sjuk, försvann förra veckan lite grann i ett töcken!
I dag kom jag så igång med min ena uppsats. Känns skönt att vara i gång igen! Men jag tycker kurs-litteraturen är lite tunn så jag är rädd att jag inte får ihop en teoretisk referensram utifrån den! Söker lite på nätet för att hitta mer information.

Åt lunch med bästa kompisarna, vilket var kul och trevligt! Hade gärna stannat vid poolen och solat. Men plikten (uppsatsen) kallade! 
Full fart på lunchandet den här veckan, 3 dagar inbokade plus att det kanske blir golf på onsdag!

Alexander som varit lite "rädd" för grönsaker äter nu grönsaker som en besatt! Han slukar både färsk sparris och röd lök! Så nu får jag göra TVÅ lökar när jag gör grönsaker till maten!


Nedan kommer lite bilder från Pushkar på vår julresa!

För er som inte läst eller glömt bort vad Pushkar är för något kommer här ett lite utdrag ur reseberättelsen!

"På väg in till Pushkar passerade vi de stora ytor som bara används vid ”Pushkar fair” i oktober då 1 miljoner besökare kommer för att bland annat köpa och sälja kameler! Kamelrace körs och en hel del annat! Vårt första stopp var ett ”Brahma”-tempel. Njöt mest av de färgglada kvinnorna som besökte templet. Från templet gick vi längs bazaarerna som började vakna till liv. Härligt att kunna strosa i lugn och ro, utan trängsel och utan att bli påhoppad av försäljare. Lite smått och gott inhandlades. Mest dukar, undrar hur många man behöver när man kommer till Sverige? Efter ett tag började vi se ingångar till den heliga ”Pushkar-lake”. Pushkar anses som en av Indiens heligaste städer och ett besök här en gång i livet är vad alla hinduer drömmer om. Att få bada i den heliga sjön för att tvätta bort sina synder. Vid huvudingången fick vi gå in. Det fick sin förklaring senare, vid vissa ingångar och tempel kom man för att be om lycka inför sitt äktenskap, vid andra för att sprida aska av kremerade släktingar och där vi gick in, för att få lycka! Många satt och tvättade sig. En mycket lugn, vacker och rogivande plats. Förstår att den har en stor plats i hinduerna tro. Mahatma Gandis aska har också spridits över sjön. Pushkar var inte något jag valt ut utan kom från min sida mer till som ett stopp på den långa resan från Ranthambore och Jodhpur. Så kul när något så oväntat blir kanske till ett av de största minnena på resan!"


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar