måndag 16 januari 2012

SVT Tittarservice

Hade nog tänkt att dagens inlägg skulle heta "tillbaka till skolan" eftersom det var nypremiär för skolan i slummen idag. Efter ett långt jullov. Men så blev det inte. Det blev "Tittarservice" istället. Eftersom jag när jag hade kommit hem från skolan hade tänkt titta på fjärde avsnittet på "Stjärnorna på slottet". Men tji fick jag! Blockerat för sändning utanför Sverige! Ganska upprörd, irriterade och arg skrev jag då ett mail till just SVT Tittarservice! Snabbt svar fick jag med en lång chatt från igår om att de tyvärr inte har köpt rättigheterna till att sända på webben utanför Sverige i år. Detta hade de missat och därför blockerat även de tre första avsnitten. Många flerupprörda utlandssvenskar än jag kan man väl säga! Ganska tröttsamt att de blockerar fler och fler program (gäller också TV4). Men till min förvåning fick jag i kväll ett mail till från SVT tittarservice! Att blockering var ett misstag och nu skulle det gå och titta på i hela världen. Fick till och med en länk! Har inte kollat om den funkar ännu. Vore toppen om samma sak hände med "Antikrundan". Kanske ett projekt för morgondagen?

Funderar på att säga upp mig från skolan i slummen. Detta eftersom vi nu har bara en 40 minuters lektion istället för två på en timma och tjugo minuter som i höstas. Känns fånigt att "förstöra" en hel dag med en timmas bilresa i varje riktning för 40 minuters lektion. Och dessutom tycker jag inte man hinner med något vettigt på 40 minuter. Ja, vi få se? Tycker ju barnen är söta, gulliga och tacksamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar