tisdag 10 januari 2012

Urtråkiga inlägg...

Ja, urtråkiga inlägg känner jag att det varit ett tag nu! Vardagen rullar på och jag tror att jag blivit lite "hemmablind" för det indiska som man tyckte var så exotiskt i början. Lite hemmablind också för allt strul som det normalt sett är för att få något gjort. Som att jag ringt "maintainance" sedan i torsdags för att byta glödlampor. Fortfarande har de inte kommit! Och idag svarade de inte ens. "Kan ni inte byta glödlampor själva?" tänker ni nog! Och ja, det hade vi kunnat om det inte varit så högt i tak i Karolinas badrum och vi inte når dit utan stege.

Vardag är också strul på restauranger, som det alltid blir. Och jag orkar inte alltid irritera mig längre. Idag åkte vi tillbaka till det nybyggda hotellet där vi fick vänta en och en halv timma på maten i höstas. Kanske ni minns? 25 personer, varav hälften barn! Vi ville gärna ge dem en chans till så vi åkte dit idag. Min pizza med pharmaskinka, gorgonzola och fikon var OK eller till och med bra, H´s kycklingfile alldeles grå och smaklös, Å´s fisk inte färdig. De har en god vilja där ska jag säga till deras försvar! Det slutade med att Å fick en underbar fisk, som hon slapp betala för och vi fick 15% i rabatt! De vill så väl, men tyvärr går det inte hela vägen! Man skulle så gärna vilja hjälpa dem på traven!

Vad som är lite läskigt är att Ramesh utan att jag nämnt något till honom berättade för Fredrik att "Mam var inte nöjd med lunchen idag" och "att de tittar på Park Plaza för brunch på söndag!" Och då har vi bara pratat på svenska! Undrar hur mycket han förstår egentligen????

Lite bilder från nästa destination på vår resa, Jodhpur! Vill ni läsa mer om våra dagar där finns det i reseberättelsen! Bilderna är från Maharadjornas kremeringsplats, fortet och marknaden!



















1 kommentar:

  1. Hm....tråkigt...vet inte de...du ser säkert en annan sida av Indiensom jag ine har varit i....för min del så e mötena med folk på gatan som de det som jag pysslar med...

    Jagreser ju ensam o kan jag göra precie det jag vill...går på skumma ställen o i skumma gränder...de e min spänning...skulle kanske känna mej lite obekväm med för mycket ordning o reda....kul o läsa om din vardag...Arto

    SvaraRadera