söndag 22 januari 2012

Längsta drive!

Igår var det så dags för tredje deltävlingen i "Scandinavian Open". Tävlingsbanan var "gamla anrika" Bangalore Golf Club. Mitt i centrum ligger den. Inklämd bland vägar. Ingen lugn och skön promenad här inte. Massor av avgaser, bilar som tutar och massor av Rickshaws utanför staketet. Hål som korsar varandra, hål som delar utslagsplats och fairway. Lätt kaotiskt kan man säga. Jag spelade en gång i höstas. Och man blir lätt förvirrad när man spelar där! Gäller att hålla koll åt alla håll.
Jag gick ut i andra bollen och Fredrik i näst sista. Ingen av oss spelade väl så där superbra! Ungefär som vanligt (tyvärr!). Enda klubban som fungerade för mig igår var DRIVERN! Och med den slog jag långa fina (och oftast) raka utslag! På hål 17 var det tävling om just längsta drive! Och den vann jag!!! Vann  damklassen men hade faktiskt ett slag som var längre än längsta herre! (OK de har utslag längre bak, men ändå!) Spelade ganska bra på hål 17 och 18 efter detta långa fina slag! 3 fina bollar var priset!
Lite eftersnack och en öl blev det innan Fredrik och jag satte oss i bilen ock åkte hem.

Mary jobbade hela dagen i går skönt att hon kan göra det när behövs! Karolina hade kompisar hemma och de och Alexander lekte och spelade hela dagen. Mary stekte stora, fina, goda pannkakor och kokade pasta. Så de behövde inte vara hungriga.

Hann knappt hem och duscha innan det bar iväg till familjen S på trevlig pizza-kväll. Skönt att det inte var någon lång bilresa inblandad!

Idag åkte vi till city. Fredrik skulle beställa en måttsydd kostym. "Mutade" barnen med ett besök på Gangaram (vår härligt indiska bokhandel) eftersom Karolina ville köpa målarduk. En lunch på kinarestaurang fanns också med i förhandlingarna!  Två herrbutiker besöktes innan vi bestämde oss för att den första blir nog bra. Modell sågs ut, tyg valdes och mått togs. På torsdag är det dags för provning. Och några dagar senare ska kostymen vara färdig. Jag blev också sugen på en måttsydd kostym i de fina ylletygerna. Såg både modell och tyg som skulle passa. Vi inväntar Fredriks kostym innan jag bestämmer mig!

Tror inte jag skrivit om det. Men efter att vi kom hem från Rajastan försvann mina slipade solglasögon. Måste tappat dem i någon affär runt nyår. Har frågat på några ställen jag vet att jag besökte men tyvärr har de inte hittat dem. Troligen går någon indier runt med ett par slipade Oakly-solglasögon. Hoppas de passar! Jag har saknat dem i alla fall! Fick spela golf utan solglasögon igår. Så ett besök hos optikern, där vi köpt alla glasögon tidigare, blev det också idag. Ett par mindre sportiga glasögon denna gång. Lite mer "glassiga", bruna Fendi-bågar blev det! Att hämtas på onsdag.

Att Gangaram har stängt på söndagar hade vi glömt! Men ägaren hade öppnat lite för att hämta några grejer på väg till ett möte. Så vi som "preferred customer" fick handla ändå! Det är service! Karolina fick köpa sina nya målardukar. Hon har redan målat en jättefin tavla med indiskt motiv. Ska fota och publicera en annan dag.

Efter inköp av lite böcker gick vi till "Mainland China" en kinesrestaurang som vi länge tänkt besöka. De hade söndagsbuffe, så det fick bli kinesisk buffe till lunch! Mycket gott! Och precis som med indisk mat så är det förrätterna och speciellt då de vegetariska som är godast! Goda vegetariska Dim-sum, som efter resan till Darjeeling blivit en favorit. Där kallades de "momos".

Ikväll tittade vi på "Slumdog Millonaire" för andra gången. Första gången när vi precis flyttat hit. Idag var första gången Karolina och Alexander såg den. Det är en stark film. Kanske speciellt när man känner Indien och indiska miljöer så väl som vi gör efter ett och ett halvt år här. Imorgon ser vi slutet på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar