tisdag 6 september 2011

Äntligen Commercial street...igen!

Idag hade C och jag bestämt oss för att ta en tur inåt city. Även om vi både nog borde börjat plugga på våra kurser! Men vi behövde åka till resebyrån och betala handpenning på våra respektive resor. Vår nästa bokade resa är i slutet av oktober då bär det av till Darjeeling i nordöstra Indien för att titta på Himalaya! 5 nätter på 2 olika hotell och lite sightseeing blir det. Ser verkligen fram emot det! Hade lite svårt att bestämma mig för vad jag ville ändå tills jag bara kände " att det klart vi ska till Darjeeling och titta på Himalaya". Det sägs att bästa säsongen är just nu! Min resebyrå-kontakt berättade när vi kom att hon just pratat med sin VP om Ms Annelie, som hade skaffat så många kunder i Palm Meadows! Vet inte om hon uppfattade mitt skämt om att nu skulle jag inte rekommendera till några fler eftersom jag började få dålig service.....

Känd lite överallt är man ju i de affärer där man varit många gånger... Jag besökte "gubben" på Commercial Street, som har allt och lite till i sin trånga lokal. Idag köpte jag en snidad trätavla med Ganesh, Laksmi och en tredje gudinna. Mitt pris var 1200 rupies men priset för VANLIGA kunder 1500!!!!Han vet vad han ska säga.....

På Commercial street och gatorna däromkring har det dykt upp en hel del nytt och kul. Nya krypin som säljer överskott från alla de klädfabriker som finns runt Bangalore, nya väskor och mycket annat smått och gott! Tyvärr hade vi inte tillräckligt med tid idag men nästa vecka är vi där igen! Så kul att komma dit ner. Jag gillar verkligen den delen av Bangalore och har saknat den sedan jag var där i slutet av maj!

Ett par nya gympa-dojor till Alexander blev det också på Mothercare. Han tittade på undersidan och noterade att de skulle funka bra att spela fotboll i!

Jag har städat ur skostället och det blev 4 par gympadojor från Alexander som antingen är för små eller trasiga. Jag gav dem till Mary. Hon sa att hon skulle inte ge dem till sin brors pojkar eftersom de är så olydiga men att det finns många fattiga barn i kyrkan som hon kan ge dem till. Det känns bra att för små och trasiga skor kan göra några barn och mammor glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar