torsdag 15 september 2011

Jag ger bara rabatter till fula!

Ja det svaret fick jag från "min" gubbe på bokhandeln Gangaram idag! Gangaram har jag skrivit om många gånger tidigare, den typiskt Indiska bokhandeln som har "allt" på tre våningar. Smutsigt är det så man måste tvätta händerna när man går därifrån. Men det är så kul att komma dit och man hittar alltid massor. Idag hade Karolina lite hon behövde till skolan så jag och C tog oss en tur dit. När jag betalade frågade jag när jag får rabatt! Då svarar han : "Jag ger bara rabatt till fula"! Underbar kommentar som till och med fick tyst på min prutning!
C och jag tog oss en tur in till Leela Palace och morning coffee. Eller en kopp te som det blir för vår del. Träffade P där samt några andra amerikaner som vi pratade med innan vi drog vidare in mot city.
Ett av dagens uppdrag var att få tag på spikskor till Karolina och W. Provade 3 olika sportaffärer på 100 ft road. Men nej, inga spikskor! Så vi drog vidare till Brigade Road. In i alla sportaffärer, PUMA, Adidas, Nike och så vidare, men inga spikskor till tjejer bara till män i en affär. Gick in på FILA också och tänk där träffar jag en säljare som vet vad jag ska ha och faktiskt var man hittar. På Hattrick Sport på Church Street! Att jag inte tänkt på det... :)Ytterligare en typisk indisk affär som man inte skulle satt sin fot i om man inte fått den rekommenderad. På min fråga om de har spikskor svarar de " i vilken storlek". Minsta ni har var mitt svar, men det visar sig att de har spikskor i till och med mindre storlek än jag behöver till Karolina och W. Ett inhemskt indiskt märke blev det. Köpte lite extraspikar också! Så nu får vi se om de går att byta.
Nöjda och glada tog vi sedan lunch på Pizza Hut och åkte vidare till Home Stop. Otroligt vad möblerna har utvecklats på ett år sedan vi kom hit och skulle köpa möbler. Tittade också på den indiska bardisken som Fredrik så gärna vill ha. Jag köpte en orange, cerise och lila bastmatta till Karolinas rum! Härliga färger tillsammans! En tur också till Garuda Mall blev det också innan vi drog oss hemåt efter en heldag på stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar