tisdag 27 september 2011

Äntligen golf för Fredrik

Fredrik som verkligen älskar att spela golf har tyvärr inte tid att göra det så ofta. Men idag hade vi lite "tur". ABB hade helgdag och barnen var i skolan. (Jo jag vet det kanske låter konstigt!) Så det var som upplagt för att spela golf tillsammans. Vi hade valt Eagelton, en "mästerskapsbana" nästan 2 timmar från oss där vi bestämt träff med 2 andra ABB-par. Ramesh hade funderat hur vi på bästa sätt skulle ta oss dit. Hans förslag var att att vi skulle åka förbi barnens skola och sedan åka vidare på mindre och större vägar till golfbanan. Så det gjorde vi. Kul att se nya vägar, byar och områden. Synd att inte kameran var med. Att se Infosys moderna byggnader bakom slumkvarter var en intressant syn. Kanske åker vi förbi fler gånger? Hursomhelst kändes det smidigare att ta denna vägen. Den var längre men man satt aldrig fast någonstans. Och det tog kanske 1 timma och 45 minuter och då var vi och lämnade barnen på skolan.

En varm, trevlig och kul dag med bra golf fick vi sedan på golfbanan. Och banan är verkligen vacker och många vackra vyer med lite kullar i bakgrunden. Det gick bra både för Fredrik och mig idag. Jag gick på mitt handikapp och Fredrik sänkte sitt! Så det får man säga var en lyckad dag.

Vi blev lite sena så Mary stannade kvar hemma i huset tills vi kom hem och släppte in barnen, som snällt satt vid köksbordet och gjorde sina läxor!

Fredrik och jag tog en öl på terassen innan jag skulle sätta igång att laga mat med god hjälp av Karolina idag. Hade planerat att göra en potatisgratäng, både för att det är gott och för att grädden gick ut!) Hade bett Mary skala potatisen. Precis när jag satt in gratängen i ugnen gick strömmen. Först lät jag den stå kvar i vår lilla ugn ett tag men kom snabbt på att den inte skulle bli färdig på det viset. Funderade och kom på att jag får koka den! Sagt och gjort! I en stor kastrull och sedan kokade jag den på gasspisen i 1 timma och precis när den blivit så där cremig och vi skulle äta KOM strömmen TILLBAKA. Men vad gjorde det att jag fått koka den. Det blev den bästa potatisgratäng jag gjort här i Indien. Så det blir att koka nästa gång också!

Förra lördagen hade ju Mary med sig en skräddare hit som skulle sy blusar till mina saris. Idag hade Mary varit och hämtat dem och det var dags att prova. Antingen har jag gått upp flera kilo sedan hon mätte, eller har hon sytt dem VÄLDIGT tight! De sitter så hårt så man nästan får hålla andan! Undrar om det ska vara så? Imorgon får Mary kolla om de ska vara så här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar