onsdag 21 september 2011

Golf, röda fotbollsskor och Dr Jekyll and Mr Hyde!

Idag var det så onsdag och golf igen. Eftersom Fredrik var i Chennai så bestämde vi oss för att jag skulle köra Karolina och Alexander innan jag åkte till golfen. Även W och A skulle med. Det var först när vi alla skulle packa in oss i våra ganska stora bil som jag upptäckte att med 2 säten nere för att få plats med golfvagnen och golfbagen så saknades en plats! Efter lite funderande fick så Alexander och lilla A sätta sig på EN plats längst bak i bilen med gemensamt säkerhetsbälte! Småsyskon som de båda är så protesterade de inte alls! Inte ett ljud sa den lilla killen och tjejen på hela vägen till skolan! Alexander vill inte åka med familjen S hem efter skolan idag! Tror han hade fått nog med tjejbaciller idag!

Trevligt besök av P hade vi på golfbanan! Jag spelade ganska hyfsat även om jag tror att de 44 poäng som det blev efter att caddyn skrivit resultatet är lite FÖR bra! När vi efter 9 hål kom hungriga till den lilla restaurangen (läs skjulet!) så var allt utplockat! Och de höll på att städa ur allt! Ingen mat serverades idag men väl IMORGON! Men hallå! Det är idag vi spelar och är hungriga! Dricka kunde han erbjuda! Så en Cola blev det för att pigga upp och ge lite socker! Tur att jag i all hast packade en Bounty och 2 kanelbullar! Det fick bli lunchen idag!

En tur till Decathlon, den stora sportaffären på landet, blev det på hemvägen och ett par vackert röda fotbollsskor till Alexander inhandlades.

Karolina läser Dr Jekyll och Mr Hyde på engelska. Jag försöker läsa den med henne eftersom den är så svår. På varje sida är det minst 10 ord som man aldrig har sett! Fredrik tycker att vi ska slå upp dem och öka på vårt ordförråd! Helt rätt för att förstå handlingen men detta är ord som jag aldrig i hela mitt liv kommer att använda! Toksvår bok för en tjej som i Sverige skulle gått i femman! Och de tre första kapitlen kommer på "exams" nästa vecka! Så det gäller att plugga in vart enda ord och varenda rad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar