måndag 12 september 2011

Garnbollar sprider glädje!









Idag var det så dags för att jobba på skolan i slummen igen. Dagens projekt för dem var att göra garnbollar. Vi hade förberett lite grann för att underlätta lite för dem.
En flicka i åttan som jag skrivit om har varit lite försiktig och haft lite svårt att komma igång de tidigare gångerna. Vi har hjälpt henne så att hon blivit klar med sina alster. Redan när hon steg upp för trappan och in i rummet idag såg jag att hon hade så mycket mer självförtroende än tidigare. Jag såg direkt att hon skulle klara av projektet idag. Och det gjorde hon, galant! Med lite hjälp med klippningen av F. Att få se någon växa efter bara 3 lektioner känns fantastiskt! Kanske kan vi få henne att växa lite till och kanske fler kan blomma ut? Kanske är det inte alls vår förtjänst? Men det var en ny flicka vi såg idag!
Åttorna blir alltid vår uppvärmning, så när vi har nästa lektion med fyrorna har vi processförbättrat! Alla fyror blev klara med sina garnbollar efter att vi styrt upp lite och hjälpt dem klippa lagom långa längder av garnet. Alla var så glad och stolta över sina multifärgade garnbollar. Vilken lycka som spreds i ansiktet när vi klippte upp dem och de blev till bollar!
Jag är så glad att jag får träffa dessa härligt, glada barn! Vi längtar till nästa måndag!

Väl hemma så hann jag plugga lite på kursen Operations Management! Kul, men lite flummigt! Bara 2 uppgifter kvar så det ska nog hinnas före deadline imorgon!

Karolina är tvungen att ha en "efter-skolan" aktivitet. Så nu får hon och V långa måndagar då de har friidrott efter skolans slut. Skickade Ramesh för att hämta dem så att de var hemma kvart över 6 istället för närmare 7 om de skulle tagit bussen. Spikskor behövs till nästa gång! Får kanske lägga resten av veckan på att leta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar