tisdag 20 september 2011

Jag njuter av att promenera i den härliga värmen...

Så skön temperatur det är nu. Mellan 25-30 grader, inte så fuktigt längre och vissa dagar visar sig den blå himlen och solen. Men på kvällarna kommer regnet! Igår började det att regna vid halv åtta och slutade halv åtta i morse! Idag har jag varit ute och gått i Palm Meadows vid några tillfällen. Och då kommer jag på mig att njuta av värmen mot armarna. Ja, det gäller att passa på att njuta av värmen. Vips så har 8 månader gått och vi är tillbaka i ett kallt Sverige igen! Funderar mycket på vad jag/vi vill göra detta sista år som nu bara är 8 månader kvar av! Mycket man vill njuta av! C och jag säger att vi har ju det så bra. Att bo på en "resort" kommer vi nog kanske inte att göra igen. Men ibland glömmer man bort det och allt går på som vanligt. Vi som inte ens tagit oss till poolen på helgerna sedan vi kom tillbaka efter sommaren! Men om vädret blir bättre ska det bli ändring på det!

Började dagen med 1 timma på gymmet (och det känns, kan jag säga!)Sedan rörde jag ihop en deg till kanelbullar och visade Mary hur man gör igen eftersom hon bara bakade ut förra gången och de är inte vana vid att baka med jäst. Hon tycker det är så kul och säger att hon ska baka utan recept nästa gång.... Vet inte om det är bra? Hon bakade sedan ut bullarna och en härlig doft av kanelbullar spred sig i huset medan jag satt på terassen och pluggade. Dags att börja med andra inlämningsuppgifterna. Efter att ha pluggat 2 timmar blev det lunch på klubben med C som också pluggar logistik, de kurser som jag läste förra hösten. Så vi diskuterade en del logistik och pratade om allt möjligt som vanligt. I dag var nog någon sorts rekord i långsam servering på klubben! 45 minuter tog det att få in våra biffar! Fick en extra lime soda som kompensation och de lovade att bättra sig.... Ja, ja.....
Tillbaka till pluggandet igen efter lunch och inlämningsuppgiften i stort sett klar. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar