torsdag 29 september 2011

Först till kvarn....

...var det som gällde när OWC släppte biljetterna till årets "India night" på Leela Palace den 15 oktober. Eftersom vi missade den förra året så ville vi gärna gå i år. Så vi bestämde med herr? och fru D att vi skulle gå. På festen gäller formell indisk klädsel, så för min del blir det sari och för Fredrik indiska festkläder. Eftersom jag inte skulle gå på svensklunchen härute på Jalsa så erbjöd jag mig att köpa biljetterna. Jag åkte tidigt för att jag skulle vara på plats när fikat öppnade och biljetterna släpptes. Skulle ta ut pengar på vägen och först vid 4:e automaten funkade det. Frustrerande att behöva stanna på 4 ställen innan man kan ta ut pengar! Och några minuter senare fick jag samtalet från Fredrik som frågade om jag tagit ut pengar eftersom det var en automat han inte kände igen! Trots lite trafikstockning och problem med uttagsautomater var jag framme i god tid. Och man kan väl säga att jag var först till kvarn.... Och det inte på grund av min, efter 10 års pendlande med SJ, ganska uttalade köteknik! Helt enkelt var jag först där som redan 9.50 ville och fick köpa våra biljetter till detta arrangemang!
MISSION COMPLETED!

Blev kvar en stund och drack en kopp te, prata med en tjej från Egypten, Canada, min brittiska granne och några nya svenskor. Inte så dumt att åka dit utan någon man känner!
Dagens nästa uppdrag var att hitta en "superhjälte"-dräkt till Alexander. Vi har hemma i Västerås, men vad hjälper det. Jag har många gånger sett Spindelmannendräkter på Commercial Street, så även om skovalet inte var det jag normalt sett har på Commercial Street så var det nödvändigt. Ramesh parkerade idag på gatan och gick medan jag sprang ut och in alla klädbutiker och frågade efter Spindelmannendräkter, runt på gatan och frågade. Jag hittade i första affären, men för små. Storlek 6 år. Jo kanske går tänkte jag, i värsta fall. En nödlösning. Hittade också t-shirtar så det fanns några backupplaner. Men tillslut fann vi då dräkter, valde en Stålmannen-dräkt!
MISSION COMPLETED!

Snabbt iväg därifrån till F´s hus och därifrån gick vi till en trevlig liten pärla till restaurang på en takterass. Åt en god pasta av alldeles nytillverkad, färska fettucini med broccoli, soltorkade tomater och sparris! Väldigt gott och trevligt! Fler besök kommer det nog bli när man är i de krokarna! Karolina ville gärna gå dit!



Från lunchen åkte vi vidare till Bangalores konstmuseum där vi skulle på möte om skolan i slummen. Kul att träffa de andra som jobbar med andra klasser och utbyta erfarenheter.

När vi lagade maten idag så sa Karolina :" Kan vi inte be morfar laga raggmunk när de kommer?" och ja det gör nog gärna morfar! Och kanske tar de med lite egen lingonsylt också!

Imorgon håller vi tummarna för Karolina som har exam i engelska. Bland annat på de 3 första kapitlen i " Dr Jekyll and Mr Hyde". Mer svårläst bok får man leta efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar