torsdag 22 september 2011

Hungriga fiskar äter på fötterna!


Idag har jag verkligen haft en dag som lever upp till min nuvarande sysselsättning! Lyxhustru! Först en tur till gymmet och därefter in till city för att testa "fish spa". Min tanke var ju att testa det i Kuala Lumpur. Men eftersom ingen annan i familjen ville och det inte såg jättefräscht ut lät jag också bli. Men där vi var idag var det väldigt fräscht och fint. Fötterna och benen tvättades först av och sedan fick vi sänka ner vår fötter och ben i ett akvarie fyllt med små hungriga fiskar som genast attackerade både ben och fötter och började äta all död hud. Det kittlade lite grann medan de åt! Häftigast var de som då på undersidan av foten! Under tiden ingick också en kort nackmassage! Allt för 500 rupies (=70 kr). Det blir svårt att hålla kvar vid sådana här vanor i Sverige!

Skrattade gott åt 16-åriga F som när vi tittade på skor i en skoaffär sa: De här skorna är så 2001!!! Raskt gick vi därifrån, för inte vill vi ha skor som ser ut att vara 10 år gamla!

God lunchbuffe (ca: 60 kr)blev det sedan på Oriental Spice, där vi hade senaste svensklunchen. Vi tog om tre gånger och magen stod åt alla hörn när vi gick därifrån! Det är verkligen gott där! Speciellt de vegetariska rätterna! Expatvärden i Bangalore är verkligen liten när vi sprang på 2 andra svenskar på samma restaurang! OK vi är 40 stycken på svensk-listan nu och säkert ett gäng som vi inte känner till men i denna 9-miljonersstad springer man ganska ofta på någon man känner. Vi rör väl oss på samma ställen!

Mätta och belåtna och med fötter och underben lena och mjuka som bebishud åkte vi sedan den långa vägen hem igen! En trevlig dag som vi gör om igen! Summa för min lyxdag = 130 kr!!! Helt OK får man väl säga!

Att jag bett Mary laga ägg-curry för att värma till kvällsmat var också skönt! Även om Karolina tycker att även om Mary utgår från samma recept som jag blir hennes mat mer indisk och min med mer Svensk touch! Jag tyckte den var god!

"Julafton" blev det just då Ramesh kom och levererade en påse från ICA Ettan! I den fanns knäckebröd, prästost, västerbottenost, kaviar, choklad och vingummi! Tack P för leveransen! Nu klarar vi oss ett tag till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar