lördag 3 september 2011

Ganesh-fest, nya bekantskaper och sjukhus!

I torsdags var vi bjudna till våra vänner R och P på Ganesh-fest. Ganesh är elefantguden och man firar hans födelsedag genom att dekorera en Ganesh och sedan doppa den 3 gånger i vattnet för att sedan sänka ner den i vattnet. R och bor centralt i Bangalore och nära en sjö där det var OK att doppa sin Ganesh. Efter lite god fördrink gick vi en promenad ner till den lilla sjön för att titta på festligheterna. Verkligen kul att se. Men tyvärr hade jag glömt min kamera hemma! Karolina och E blev bjudna på ris och annat från mängder av killar men tackade givetvis nej! God mat och trevligt umgänge med både nya och gamla bekantskaper innan vi ganska tidigt begav oss hemåt eftersom det var skoldag i fredags.





Igår när jag lämnat barnen vid bussen och jag och H var på väg hemåt stanade vi vid vägskälet och pratade. När vi stått där en stund kom en RÅTTA och sprang rakt in i min fot. Jag blev så rädd att jag tappade balansen och ramlade in i en palm. Där låg jag och kravlade medan H sprang åt andra hållet! Chockad gick jag sedan hem och tvättade 2 gånger med tvål, en gång med väteperoxid och ytterligade en gång med etanolgel! Först då kändes den någorlunda ren! Tänk om den hade bitit mig. Usch , hemska tanke!

Igår kväll hade vi bjudit hem nya familjen S på middag. En mycket trevlig och sen kväll blev det. Satt ute på terassen till klockan 1, myggorna höll sig borta! Mary hade gjort sina goda Samosas med kokosnötchutney igen! Verkligen skönt med lite hjälp när man ska ha gäster och för att inte tala om att hon kommer och diskar. Det ÄR bäst av allt!

Tyvärr blev väl inte dagen riktigt som vi tänkt oss. Ett besök hos doktorn för Fredriks del, med mig som sällskap. Fredriks hade fått en inflammation i foten i skavsåren. Men nu har han fått antibiotika så den ska försvinna! Vilket kaos det blev på sjukhuset, en man sprang till toaletten nära där vi satt och spydde, det lät som han spydde ut hela sin kropp. Det fick det att vända sig i magen på mig och jag var tvungen att gå en liten promenad tills min mage lugnat sig! Barn skrek av smärta så man trodde det var en förlossningsavdelning och läkaren frågade killen bredvid vilken färg pungen var???? Men tycker vi blev väl omhändertagna. Jag med mitt kontrollbehov! kollade om de tvättade händerna mellan patienterna och JA det sa de att de gjorde.

På gatorna utanför Palm Meadows fortsätter festen för Ganesh, i kväll är väl största kvällen! Det tutar och tjoar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar