söndag 4 september 2011

Radiosporten kan man lita på...

Att ha 85 tv-kanaler, men ingen som sänder friidrotts-VM är lite lätt frustrerande för en friidrottsintresserad som mig. Att dessutom det inte funkar att titta på SVT-plays-livesändningar på grund av rättigheter gör det inte roligare. Kollade även på Internationella friidrottsförbundets hemsida för att se om man kunde kolla live-sändning där. Men det gick inte heller... Men idag kom jag så att tänka på radiosporten! Seg som jag är av min förkylning har jag så legat i soffan på terassen och lyssnat på trestegsfinalen och finalen på 4 x100 m, LIVE! Inte samma upplevelse som att kolla men ganska spännnade trots allt. Hur det funkar med radiorättigheter har jag ingen aning om, men eftersom de inte visar bild och det är svenskproducerat så verkar det funka även för oss utflyttade. Vi är också glada att TV4 Play har så mycket egenproducerat material som funkar att kolla på. Vi "njuter" just nu av både Robinson och Fångarna på fortet! Glada att TV4 play uppgraderade sin hemsida i våras så det funkar att se utan avbrott! Hann också med att kolla på "Tack för musiken" med Orup idag (på SVT Play). Har ju en viss förkärlek för Orup!

På grund av min förkylning och Fredriks fot fick vi ställa in våra sociala planer både igår och idag. Trist! Men det går fler tåg! Efter 5 härliga dagar i Kuala Lumpur och sedan fest både torsdag och fredag blev det så tvärstopp för både Fredrik och mig! Fredriks fot är mycket bättre idag och min förkylning kanske något bättre. Imorgon är det så dags för skolan i slummen igen och då vill jag ju vara bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar