lördag 17 september 2011

Kors i taket...

att vi efter över ett år i huset ÄNTLIGEN har tavlor på väggarna! Vi har ju under ett tag köpt på oss lite olika saker att sätta upp på väggarna. Vi köpte en fin batikbonad på Sri Lanka, målningar på gamla tingspapper hos gubben på Commercial street och ett vackert kuvert på Gangaram. Allt fick ju ramar för några veckor sedan. Och jag har ringt "maintainence" fler gång och de har lovat komma och idag vid halv tio kom äntligen 2 snickare. Var faktiskt lite rädd för hur det skulle bli. Men efter borrande och pluggande så satt så våra fina tavlor på väggarna! 25 rupies per borrat hål och uppsatt tavla var ett ganska jyste pris för 2 snickare som var här säkert en timma = 200 rupies för alla tavlorna! (Bild kommer en annan dag!) Blev lite inspirerad av att det blev så fint och åkte och lämnade in allt annat som jag köpt för inramning. Färdigt på onsdag! Så kul! Har sett en tavla på MG Road bredvid Gangaram, med en kvinna och några barn som tittar ut genom fönstret som jag är lite kär i. Kanske köper jag den en dag? Är också sugen på en väggbonad gjord av gamla bröllopssaris. Tittade på en vacker röd idag men de ville ha alldeles för mycket betalt för den. Så det blir att leta vidare.

Samtidigt som snickarna var här kom Mary tillsammans med sömmerskan som ska sy blusar till mina saris. Hon tog mått och Mary var noga med att blusen skulle ha en fyrkantig urringning i ryggen!!! Om en vecka vet vi hur det blev!

Annars har det varit en ganska konstig lördag. Fredrik åkte på "team-building"-dag med sin avdelning strax efter åtta. Karolina sov hos K. Och Alexander var på kalas hos franske G stora delar av dagen. Så jag hann åka och kolla in några nya heminredningsbutiker som dykt upp längs vägen. En hel del snyggt och kul. Men man måste fundera på var det kan stå både här och hemma!

Tjejerna hade gjort sina läxor till 10 igår kväll och sedan varit uppe till 4 efter att ha sett 2 filmer, läst tidningar och fnissat! Ja, vad ska man säga? Trött Karolina ikväll kan man väl säga i alla fall! Men glad att de har så kul tillsammans och att de gör sina digra läxor tillsammans vilket gör jobbet lite roligare!

Köpte 12 barnböcker på en bokloppis tillförmån för en skola för fattiga barn. Hur de prissatt vet jag inte för jag betalade 140 rupies för dessa 12 böcker! Alltså 20 kr!

Hann också förbi poolen en snabb sväng och sedan till C och barnen för en god fika med nybakta brödbullar, Flora och svensk ost! Vilken njutning!

Lagade indisk kebabkyckling, ris, friterade minimajs och raijta ikväll! Riktigt gott! Och framförallt väldigt smidigt att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar