onsdag 28 september 2011

Resebetalning, lite shopping och lunch!


Inga elefanter på duken denna gång! Utan vackra näckrosor!

Eftersom vi spelade golf igår så blev det ingen golf för mig idag som det brukar. Att spela golf 4-5 timmar i 30 grader två dagar i rad är väl tungt. Även om jag saknade den idag. En snabb tur till gymmet fick det bli, Crosstrainer och roddmaskin! C och jag behövde både besöka resebyrån för lite olika saker och vår resebokare var tillbaka från semester idag. Tack och lov är det festival-tid och många har lämnat Bangalore för att fira på annat håll. Och det märks i trafiken. Bara 40 minuter till 100 ft road. För några veckor sedan hade det tagit nästan två timmar! Så här får det gärna vara oftare! Jag betalade både vår Goa-resa nästa vecka och vår resa till Himalaya om en månad. Tyvärr så fick jag ett brev i kväll från resebyrån att flygbolaget har ställt in vår tidiga morgon flight och rekommenderar att flyga via Mombay! Skulle inte tro att vi åker 1 och en halv timma uppåt, väntar och byter plan för att sedan åka 1 och en halv timma nedåt igen. Detta istället för 45 minuter rakt västerut! En annan lösning var att åka vid lunch och komma fram på eftermiddagen, men då tycker jag att vi förlorar en hel dag. Så nu tittar vi på om vi kan åka dagen före och vi hämtar Karolina (och Alexander) direkt efter Karolinas prov för att åka direkt till flyplatsen. Tror det blir bäst (även om det kan bli lite tight med tid!). Och då får vi en dag till i Goa (med familjen D som ska till samma hotell!)
C och jag åkte sedan till Soma och köpte varsin fin bomullsduk, efter det 2-rätters lunch (knappt 60 kr med en lime soda) på Italia (åt goda bruschetta med aubergine, kapris och oliver till förrätt - annars var det sådär!) sedan ett stopp på Bombay Store och där inhandlades detta fina uppläggninsfat! Tycker det passar till vårt porslin och ger Indien-känsla!



Lite jobb på de nya inlämningsuppgifterna hanns också med innan det var dags att hämta vid skolbussen. Imorgon håller vi tummarna för Karolina som har "exam" i matte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar