onsdag 30 maj 2012

20-års jubileum!

I går var det 20 år sedan Fredrik och jag, efter lite "datande" under hela maj 1992 slog till och blev ett par. Efter räk-kryss, hamburgare på Herrgårn, taco-raj och en hel del te-drickande så bestämde vi oss för att slå till på Sommar-X, festen som avslutade vårterminen på universitetet i Linköping när alla tentor var avklarade. Sista chansen innan sommaren att slå till! Dagen efter hämtade våra föräldrar hem oss från Linköping!

Att vi skulle fira 20-årsdagen i Bangalore, Indien, var inget vi hade en tanke på just då!
När vi gifte oss, 1998, citerade jag Niklas Strömstedt:

"Jag ger dig mitt liv det enda jag har,
Och jag har hunnit en del
Men det är så mycket kvar
Vinter och vår, Sommar och höst,
Det dunkar ett hjärta här i mitt bröst"

Och tänk så mycket vi har hunnit på 20 år! Tänker inte rabbla detta nu! När vi åt middag igår gick vi igenom lite höjdpunkter! Och det finns många! Tänk bara vad mycket vi har upplevt under dessa 2 år i Indien!

Fredrik och jag firade med en runda golf på förmiddagen! Och jo, jag vann över Fredrik för första gången! Vi spelade jämnt hela tiden! Riktigt kul!

På kvällen åkte Fredrik och jag till Blue Ginger på Taj West End för att äta middag! Drygt en och en halv timma tog det att åka dit! Oj, vad ofta vi kommer att åka från Västerås till Stockholm för att äta middag efter detta :) Blue Ginger är vår favoritrestaurang här i Bangalore. Med sin fräscha, Vietnamesiska mat är de oslagbara! Vi åt biff, bläckfisk, soppa med räkor, biff igen, stekta jätteräkor och PILGRIMMSMUSSLOR i olika anrättningar med chili, vitlök, citrongräs och i olika såser...Fantastiskt! Att sedan miljön är mysig och utomhus (under tak) gör det till ett rent nöje! För att vara Indien är det DYRT! Men med svenska mått så hade vi fått 2 varmrätter på en motsvarande restaurang för samma pengar! Och jag undrar var man får 12 pilgrimsmusslor i en portion i Sverige?

Idag packade jag in golfsakerna i bilen igen. Och spelade (troligen) den sista rundan med alla svenska tjejer! Spelade faktiskt hyfsat bra idag också! Kul att kunna avsluta så!

Karolina är inne i sin examens-period. Pluggar varannan dag och har provar varannan. Avklarat är Geografi och Historia. På fredag väntar Science. Och nästa vecka tre ämnen till! De har prov på ALLT de lärt sig under hela året! Helt otroligt! I två timmar har jag förhört Karolina ikväll! Imorgon är pluggdag för Karolina och ledigt för Alexander. Skolan är stängd eftersom man förväntar sig en strejk för höjda bensinpriser! Eftersom man inte riktigt vet vad som kommer att hända uppmanar ABB expat-familjerna att hålla sig hemma. Alltså inget bröllop för mig imorgon. Det var inte meningen.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar