tisdag 8 maj 2012

Handväskor, igen!

Idag blev det en tur till väskdesignern, KRIS, igen. För några månader sedan var jag där senast. Vilket resulterade i köp av två handgjorda väskor i skinn. Idag var det dags för en tur igen eftersom vännen H hade besök från Sverige. Jag tog med min stora svarta väska tillbaka för att få en bottenplatta för att göra den lite stabilare. Det fixade de medan vi var där. Handväskor och klänningar är två "intressen" som helt klart har utvecklats på dessa två år! Frågan är: Kan man ha för många? Kris har gjort mängder av modeller och det är bara att välja modell och skinn så syr han efter önskemål! Tre kvinnor och en man satt i den lilla verkstaden och sydde. De syr mellan 70-100 väskor i månaden. Ingen ny väska blev det för mig idag även om jag var sugen på de nya väskorna  i återvunnet gummi!
Snygg! Eller hur?



Här fixar de till en bottenplatta i min väska!




Nöjda och glada åkte vi lika lång väg tillbaka igen! Inget är ju nära i den här stan! Över en och en halv timma tog det till tillverkaren idag! Trafiken är JOBBIG!
Väl tillbaka i Whitefield, blev det lunch på Italienska Toscano. Och jag måste medge, jag är svag för Spagetti Arrabbiata! Det är alltid gott!

I kväll, precis när Alexander och jag skulle till klubben för att klippa håret på Alexander, kom en ordentlig åskskur! Tur att Alexander tyckte vi skulle ta med paraply! Sandalerna och "foppa"-tofflorna var ordentligt kletiga och hala när vi kom fram! Fick en ordentlig skur på oss på vägen tillbaka också! Skulle förstås ha tagit ett kort på Alexander som är nyklippt. Men får göra det imorgon då det är "Leadership Summit" i skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar