lördag 5 maj 2012

Råttjakt!

Igår lyckades jag övertala bästa C att följa med på en SPA-eftermiddag. Jag gjorde hår-SPA, klippte håret, gjorde pedikyr, målade tånaglarna och trådade ögonbrynen! Skrattade gott åt att vi ett tag hade 7 stycken tjejer som jobbade med oss! Härligt att förena "nytta" med nöje! Trevligt att sitta och småprata under timmarna vi tillbringade i SPA-et! 350 kr för allt! Mmm bäst att passa på en gång till innan det bär av hemåt!

Ni kanske kommer ihåg att vi har ett hål i myggnätet i vårt badrum? För säkert ett och ett halvt gjorde ett djur (ekorre eller råtta?) ett hål i nätet, alla shampo-flaskor åkte i golvet åkte i golvet och väckte oss brutalt! En bomullstuss har pluggat igen! För några månader sedan hämtade ju en ekorre bomullstussen varje dag. Jag satte i en ny, men strax var den borta igen. Jag slutade sätt i nya eftersom vi inte har några myggor.
Men i natt när Fredrik skulle borsta tänderna fick han en liten chock! En råtta i badrummet! Hur få ut den? Jag gick inte ens dit och tittade! Råttan for runt i hela badrummet! Men tillslut hoppade den ner i spannen och Fredrik fick den att hoppa ut genom hålet igen! Glad att det hände när Fredrik är hemma. Hålet är igensatt igen kan jag väl säga! Inga mer råttbesök, tack!

Eftersom Fredriks mage inte riktigt tålde den indiska mat han åt till lunch igår så fick vi ställa in dagens planer. Vi skulle tittat på möbler, ätit på någon av de restauranger vi vill besöka igen och i kväll åkt till en restaurang vi missat! Jag försökte få med Karolina till Commercial Street, men hon tyckte det var för varmt! Istället följde både Karolina och Alexander med till Phoenix. Karolina och jag handlade nagellack. Alexander nya långa shorts på Sara, eftersom de flesta av de vi tog med hit är på tok för korta! Alexander fick också med mamma till "Manchester United"-affären vilket lönade sig för honom. Han valde en snygg tennis-tröja med "Manchester United"-logga! Lite böcker, ett PS3-spel och lite Jockey-underkläder blev det också innan vi åkte hem! Vi fyller containern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar