torsdag 17 maj 2012

En månad och fyra dagar!

"En månad och fyra dagar", det konstaterade Karolina ikväll att vi har kvar här  i Indien. Jo, jag vet att jag skriver om samma tema nästan varje dag. Men det uppfyller våra tankar på olika sätt.

Började dagen på gymmet! Tredje gången på fyra dagar! Och funderade givetvis på hur jag ska få in träningen i livet i Sverige. Men det ska väl gå när vi kommit in i allt igen!

Vi hade tänkt lägga oss vid poolen efter avslutad träning. Men solen ville inte titta fram så vi gick hem istället. Och när vi kom hem sprack himlen upp och solen sken från en klarblå himmel. Men då orkade vi inte gå tillbaka. Fick bli en bok på terrassen en stund istället!

Lunch åt vi på Café Noir på Phoenix, innan C och jag gjorde två-timmars "huvud-till-tå"-massage! Torr massage med kläderna på! Gillade inte huvudmassagen men annars var den toppen! Avslappnande och skönt!

Extra skönt att Mary lagat maten idag också. Bara att värma hennes goda "Beef Madras" när vi kom hem efter massagen! Me like! Nya indiska bröd hade hon testat att göra idag också! Pori! Mycket goda att doppa i den goda såsen! Igår lagade hon jättegod ägg-curry! Karolina tyckte den smakade "italienskt"! Måste passa på att äta indisk mat nu! Sen blir det räkor, lax och sill och annat vi LÄNGTAR efter för hela slanten! Men jag gissar att en del av er gärna vill bli bjudna på indisk mat när vi kommer hem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar