onsdag 16 maj 2012

"Inregnad golf" och kostymjakt!

Ovädret som började i går eftermiddag fortsatte hela natten med åska och regn! Strax före 07.00 gick sms-en varma i Palm Meadows om inställd golf på grund av regn och åska. Inte ofta det händer! Trist! Hade verkligen sett fram emot golf idag.

En hel dag blev då fri och jag funderade lite på vad jag skulle göra. (Tror det blir det svåraste med att komma hem! Att inte råda över sin tid!)

Trots att jag älskar klänningar så behöver jag en ny svart kostym också när jag ska börja jobba igen. Har för mig att min svarta kavaj hemma inte är i bästa skick! Och har fram och tillbaka funderat på att sy upp en kostym men bestämde mig tillslut att jag köper en istället! Så en tur till Phoenix Mall fick det bli idag. Där provade jag mig igenom alla kavajer med matchande byxor som jag kunde hitta. Från Sara, Mango, Marks & Spencer och så vidare... Men alltid var det något som inte kändes bra. På Van Heusen hittade jag tillslut rätt. Både byxor och kavaj satt perfekt! Och två snygga "jobb-blusar" blev det också!
Så nu är jag i alla fall ekiperad att börja jobba!

Chattade idag med min vän A som fyller år idag. Vi konstaterade båda att året som gått har gått galet fort. Det känns som igår, som hon och jag firade hennes födelsedag, på restaurang Toscano, förra året. Det känns så nära. Men ändå har det hänt så mycket det här året för oss båda. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar