fredag 11 maj 2012

Fredagsmys

Ni som följt bloggen från början kanske kommer ihåg att jag räknade antal fredagar vi hade varit i Indien. Antalet fredagsmys i Indien. Det slutade jag med efter ett tag. Men nu är det dags att börja räkna åt andra hållet! Om vi räknar med ikväll är det sex fredagar kvar i Indien! Tyvärr får vi fredagsmysa två av dem utan Fredrik, som kommer från Sverige i natt, för att åka till USA imorgon kväll!

Karolina fick lätt panik vid bussen i morse. Hon hade glömt slipsen! Och vi som hade varit klara i extremt god tid i morse! V´s mamma M letade reda på en trasig slips i V´s väska som visade sig lösa allt för Karolina. Man blir nämligen hemskickad om inte uniformen är korrekt! När Karolina kom till skolan gick de till affären för att köpa en ny slips. Men den var stängd! Därifrån till "Lost and found" där det borde finnas en kvarglömd slips. Men det var också stängt! Tur att tjejerna är kreativa! Med skosnöre från kompisen K och med den trasiga slipsen från V fick de till en slips som såg OK ut! Tack vare detta klarade sig Karolina från att bli hemskickad! Tack M för att Karolina fick låna den trasiga slipsen!

Fortsätter att bocka av på "att-göra"-listan. Idag beställde jag en stor, bullig, vit rottingfåtölj till Karolinas rum och två härliga rottinggungor till vår altan på baksidan! Ramesh lämnade in en duk på fållning. Känner på mig att jag aldrig sätter mig och fållar den annars!


Lunch med C på klubben idag, där vi har fått en in en vana att dela en "club sandwich" med extra pommes frites! Satt och tittade ut över poolen, innan C kom, och funderade på om jag kommer att sakna den.  Kommer att sakna värmen men inte poolen. Jag längtar hem till vår trädgård och vår pool. Det känns skönt att känna så. Första året var det fantastiskt att bo på ett sånt här område med ett sånt fint poolområde. Men intresset har svalnat när man har värmen, solen och poolen hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar