söndag 20 maj 2012

Karolina-dagen!

Idag har vi firat Karolinas och min namnsdag! Eftersom den indiska restaurangen Sahib Singh Sultan ,inredd i ett tåg och en perrong, fanns på vår "att-göra"-lista så styrde vi kosan mot Forum Mall i Koramangala. Där blev det en heldag med lite shopping, härlig och god indisk lunch i den vackra restaurangvagnen och sedan den "indiska filmen" " The Exotic Hotel Marigold". Den handlar om sex pensionärer som tröttnar på sitt tråkiga liv i England och åker till Jaipur, i Indien. En riktig "måbra"-film med mycket indisk igenkänning! Extra roligt att vi kände igen mycket från både Jaipur och Udaipur, där vi var i julas! En film som jag VARMT rekommenderar. Är så glad att vi kunde se den i Indien. Det gav en extra dimension med alla indier som skrattade igenkännnade! Det är en film som man vill äga! Att köpa, när den kommer på DVD! Ett biobesök för hela familjen kostar 150 kr! Helt OK! Trots stor lunch fick Karolina och Alexander i sig varsin stor popcorn!
En bra Karolina-dag! Med flera "avbockningar" på vår lista! Kändes trots detta lite sorgligt när vi satt i bilen på vägen hem. Sista gången vi var på Forum i Koramangala. Ögonen tårades lite...

Hade tyvärr glömt kameran hemma! Det stör mig! Men här kommer lite bilder från ett av våra besök där, här med mormor och morfar i oktober 2010!





Känns som vi har åkt MYCKET bil i helgen! Igår var Alexander bjuden på bowling-kalas på ett ganska nytt shoppingcenter ungefär en halvtimma från oss. Vi hämtade upp de två kompisarna och körde dem dit. Därifrån in till city. Denna resa tog TVÅ timmar! Hade en hel del punkter på min lista igår. Men tyvärr hann vi inte med många. Första stopp var en silversmed som jag fått tips om. Hon gör vackra silverörhängen med pailsey-hängen (eller mango som det också kallas). Karolina och jag köpte var sitt par. Därifrån vidare för lunch! Efter lång resa och ett stopp var det redan dags för lunch. Jag tog med Fredrik och Karolina till " The secret garden cafe" som jag besökte i höstas med F. God pasta på en undangömd takterass i city. På vägen dig såg vi en ekorre som blivit "elektrifierad". Hade klättrat upp på ett elskåp och stekts till "welldone".

Därifrån till skräddaren som på fredagen ringt och sagt att Karolinas klänningar var klara! Klara? Jo det var de.... MEN bara TVÅ av TIO passade. De andra var för SMÅ! Och för tighta! Gissa om jag blev trött på skräddaren? När man väntat i TVÅ månader! Sen orkade vi inte mer! Åkte hem och satt och hade det skönt på terrassen en stund i stället!

Om det är någon som undrar, så startade min dator igen efter en LÅNG "start-up"-reparation! En stor lättnad inföll sig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar