söndag 13 maj 2012

Det "bidde" inga byxor....

... det "bidde" två klänningar! Att allt inte blir som man tänkt sig hör till vardagen här. Och visst har man vant sig. Men det är inte alltid kul när det inte blir som man tänkt sig.

Jag har ju lämnat in ganska många tyger till skräddaren till både mig och Karolina. Även mina kompisar har lämnat in en hel del. Och färdigdatum har ju flyttats fram hela tiden.

Igår skulle jag så hämta klänningarna då skräddaren lovat att allt skulle vara klart. När jag kommer dit såg jag flera av H´s tyger på symaskinen! Bland annat det som H skulle ha på sin 40-40 års fest igår kväll! Katastrof! Men han lovar att det ska vara färdigt senast klockan 3 samma eftermiddag! Karolinas tyger har han inte börjat på över huvudtaget! Känns lite trist eftersom det var linnen och klänningar för Bangalore-vädret också!

Mina sex klänningar var klara, de två lite tightare i råsiden var lite för stora så de fick han ta in lite grann. Och  i en hade han glömt sy i foder! Det får bli en underklänning under i stället!

Mina kompisar hade beställt två par byxor var. Men när han plockade fram det så var det två byxor och två klänningar! Ja, istället för byxor hade det alltså blivit två klänningar. Som var supersnygga och passade bra! Men alltså inga byxor, utan klänningar!

Ja, så kan det gå i Indien!

Fredrik var hemma i cirka 18 timmar! Kom vid halv tre på natten från Sverige och åkte till USA i går kväll klockan 11! Men även om det kändes tråkigt att han åkte iväg en vecka till så var det skönt att ha honom hemma lite grann. Karolina hade "pappa-längtan" och hemlängtan i morse!

Fredrik stack direkt från H & F´s 40+40-cocktailparty igår kväll! Vi drack drinkar, åt tilltugg och hade det väldigt trevligt!

Tack herr och fru S för en trevlig fest! Vi kommer att sakna er!

Idag har vi tagit det väldigt lugnt! Karolina och Alexander har lekt och pysslat hela förmiddagen. Jag har läst ut en bok. Karolina och jag gick till klubbens SPA och klippte Karolinas hår i en snygg, kort page! Hon tyckte det blev lite kort! Men troligen väldigt skönt i värmen! Och det hinner ju växa ut lite tills skolan börjar i Sverige.

I eftermiddag har Alexanders kompis T och Karolinas kompis W varit här. Karolina och Alexander bakade "kladd-kake"-muffins och uppvaktade mig på den indiska morsdag. De hade gjort ett fint kort och i varje muffins satt små skyltar "I love Mom".  Sötisar! Det får väl bli middag eller brunch på svenska morsdag istället när hela familjen är samlad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar