fredag 18 maj 2012

Kraschad dator!

Tänkte inte skriva något inlägg idag. Tappade lusten när min dator kraschade. Vet inte när Fredrik gjorde back up på bilderna senast så jag har ingen aning om hur mycket bilder som försvunnit. Känns väldigt tråkigt just nu. Men Fredrik, datordoktorn, kommer i natt så imorgon vet vi. Tänk så lätt saker kan försvinna.

Tänker heller inte skriva att det är fyra fredagar kvar i Indien. Känns märkligt på många sätt. Nästa fredag ska vi på fest och säga hej då till en av Alexanders bästa vänner. Många farväl, men förhoppningsvis på återseende, kommer det att bli den månad som är kvar. Så många fina vänner vi fått hela familjen. Det värker i kroppen när jag tänker på alla farväl och tårarna kommer men vi ser fram emot att komma hem till våra vänner i Sverige. Ska bli kul att träffa alla. Att leva i Indien två år har satt vårt "Sverige-liv" på paus. Dags att starta bandet igen!

I morse följde jag med en av mina vänner och hennes maid till sjukhuset för att få utlåtande om maidens röntgenbilder. När läkaren fick klart för sig att det var vännens maid pratade han inte mer med maiden utan bara med hennes "madame". Ja, så är tyvärr människosynen här. En maid är långt ner på näringskedjan.

Jag träffade min tyska vän K för lunch på "The fat chief" idag. Efter lunchen åkte vi till en marknad med indiska prylar. Uppbyggd i ett tält under maj månad. Här fanns prylar från hela Indien. Kände igen mycket från Rajastan. Bäst att erkänna, det blev en duk till idag. Grå och svart! Med indiskt mönster. Och lite presenter. Får nog bli något besök till innan de stänger, 27 maj.

Träffade vännen H och drack ett glas SULA och åt lite härligt surt, svenskt lösgodis innan det var dags för veckans fredagsmys. Tacos med egenhändigt gjord tacokrydda. Besvikna blev vi när båda de avocados som legat på mogning visade sig mögliga på insidan. Ingen guacamole. Men gott ändå!


Nu räknar vi ner, snart är Fredrik hemma igen. Och det ska bli skönt att ha honom här vår sista månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar