torsdag 10 maj 2012

Rekommendationsbrev, matbord och äpplepaj!

Ett av mina uppdrag innan vi åker hem är att försöka hitta en ny familj åt Mary. I ett land utan A-kassa skulle det kännas bra om jag visste att hon har en ny familj att börja jobba hos efter sommaren. Känns inte bra att lämna henne arbetslös, utan inkomst. Eftersom hennes inkomst är familjens enda så vet jag inte hur de ska klara sig om hon inte jobbar. Jag hoppas dock också att sonen, som går ut skolan nu, ska hitta ett jobb och försörja familjen. Jag skickade ut ett mejl om Mary på "svensklistan" för några dagar sedan och fick några napp, har även ett napp hos en amerikansk familj som kommer. Overseas Womans club har pärmar med lediga maider. Där man som ny kan leta efter maid.  Så igår fyllde jag i blanketterna tillsammans med Mary och idag åkte jag för att registrera henne till dessa pärmar. Så nu är det bara att hålla tummarna att någon fastnar för Mary. 
Jag skrev ett rekommendationsbrev idag också som är bilaga till blanketten. 

Efter besöket på Leela Palace tog jag en sväng till Thar möbler, eftersom det är i närheten! Jag har inte gett upp tanken på ett matbord ännu! Har gett upp tanken på himmelsäng i alla fall! Han skulle undersöka om bordet hinner tillverkas innan containern packas. 

Storhandling på Hypercity följde på detta, på vägen hem! Flera veckor sedan senast och väldigt mycket som var slut hemma i lådor och skåp. Men nu är det välfyllt igen! Stannade ock köpte kött också, 6 kycklingfileér, 800 gram oxfile och 800 gram nötfärs = 100 kr! Ja, det blir lite skillnad i Sverige! 100 kr räcker inte ens till 6 kycklingfileer!

Fick en väldig lust att baka äpplepaj i eftermiddags! Amerikansk äpplepaj! Vi mumsade äpplepaj när Karolina och Alexander kommit från skolan.

Här är några bilder från när vi var hos skräddaren i går!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar