måndag 14 maj 2012

Mardrömsresa!

34 timmar efter att Fredrik sa hej då i lördagskväll, för att åka till flygplatsen och USA, ringer han och säger att han är framme! Kraftigt försenad då en man kollapsade på flyget precis före start i Frankfurt. Detta innebar flera timmar försening i Frankfurt, missat plan i New York och lång väntan på nästa! Fredrik hade i alla fall suttit och njutit av Manhattans skyline och konstaterat att WTC/Ground Zero är högst igen! Tycker så synd om honom med en sån lång resa! Och då hade han resan Stockholm-Bangalore, ett dygn innan, i kroppen redan! Nu hoppas vi att veckan går fort och att han har med sig McCormicks kycklingkrydda till oss! Den har jag saknat sedan den tog slut!

Känns lite konstigt att ha sin familj utspridd på tre kontinenter! Vi i Asien, Fredrik i USA och mina föräldrar i Europa! Men snart är vi till och med i samma land!

Alexander har ont i halsen och hosta idag och får vara hemma och mysa med mamma! Ingen feber vad jag kan känna. Han får vila och kolla på film!

Och jag fick ett städryck! Jag får små städryck ibland! Igår städade lite bland toalettsakerna i min garderob! Idag blev det plastburkarna som det varit socker i, som jag sparat men inte behöver längre! Lite glasburkar och annat fick gå samma väg, till soppåsen. Och så gick jag igenom Alexanders leksaker. Känns som hans rum är klart att packas nu! Allt Lego hoppas jag vi får ordning på hemma i Sverige igen! Hoppas att han har lust att bygga i hop allt igen. Det råder en viss oordning på Legot av olika skäl! Mary har till exempel aldrig förstått att det är lite känsligt med Legot! Det går inte att lägga en bok ovanpå! Puja-rummet är nog det som jag borde ta tag i. Där har vi alla våra sportsaker som golfbagar, tennisracket och annat smått och gott!

Karolina satt nu när vi åt middag och rankade ämnena i skolan! Science på första plats. Och bäst i Science - Cellbiologi! Mammas flicka! Men tyvärr är det ju ingen framtid med cellbiologi i ett Sverige utan (forskande) läkemedelsindustri! Måste ju också nämna Karolinas resultat i det internationella ACER-testet i Science där hennes resultat var bland de 1% bästa i världen i de internationella skolorna! En liten vetenskapstjej helt klart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar