onsdag 11 augusti 2010

Byte av skolkläder...





några bilder från skolan

Jag har redan lärt mig att man måste vara noga vid allt så att det blir rätt från början! I fredags när vi köat färdigt i de 3 olika köerna för att få skolsportkläderna var vi så glada för vad de packade ner och att vi fått allt så vi kollade inte storlekar! Igår kväll när jag gjorde det passade en del, en del var för stort och annat för litet! Bara för mig att åka till skolan i morse och byta! Nu hoppas och tror jag att allt passar!
Jag var och hälsade på Karolina i hennes klassrum när jag var där (eftersom hon ville det). Hon verkar att ha fått en jättegullig fröken. Karolina satt tillsammans med Elisabeth från USA och en indisk tjej (som också gilla friidrott). Tror det kommer att bli bra för Karolina.
Karolinas fröken berättade att de skulle åka på en 3-dagars utflykt med klassen 9-11 september till Hampi, läs mer på nedanstående länk. Det är ett världsarv på Unescos lista. Det tar 8 timmar att ta sig dit! Men hon tröstade med att de skulle bo på bra hotell! Det blir ett stort äventyr för Karolina!

http://www.morlund.se/resor/indien/index.htm

Alexander hade sin första gympalektion och de var på fotbollsplanen och sprang någon stafett med fotboll. Här har killarna gympa för sig och tjejerna för sig, vilket jag tycker är bra. Alexander ville inte att jag skulle stanna utan jag gick efter en kort stund när jag såg att han var med och sprang. Jag pratade med Alexanders fröken och sa att han glömt sin dagbok i skolan i måndags men hon verkar också jättegullig och lovade att hjälpa honom och lägga ner i väskan. Hoppas att Alexander börjar leka med någon kille idag och som kanske kan hjälpa honom lite precis som Karolina har hjälp av sina tjejkompisar.
Nästa vecka kommer båda barnen att få 1 timmas stödundervisning i engelska per dag. Det blir bra för dem!

På väg från skolan passerade vi skylten till golfbanan och jag bad Ramesh köra dit för att kolla in den, vi körde lite fel och hamnade på små bygator (och då menar jag små). Det här var landet. Vi passerade en liten pojke, kanske 7-8 år som ramlat med sin cykel och spillt ut alla de fem stora vattenkrus som han hade varit och hämtat. Stackars kille, nu fick han åka tillbaka till brunnen. Synd om honom också på annat sätt, han borde varit i skolan. Många kvinnor går längs vägen med vattenkrus och annat på huvudet. Vi hittade fram till golfbanan till slut och den såg grön och fin ut. Och det blir där jag ska kämpa på i värmen och sänka mitt handikapp! Ja ni märker kontrasterna.

Äntligen har chauffören och jag lyckats att ladda mitt indiska sim-kort. Känns skönt att äntligen ha en fungerande telefon. Man är ju så beroende av telefonen.

Har varit iväg och tittat på vårt hus. Koreanerna som bor där nu packade och ska flytta till ett större hus. Väggarna ska målas om och småsaker fixas. Har nog bestämt oss för att hyra omöblerat, då garderoberna finns på plats. Så nu blir det att åka runt och kolla in möbelaffärerna. Vi börjar med nog sängar, matbord, kyl och frys och tvättmaskin så tar vi det andra efter hand. Huset blir bra även om man blir tveksam och tror att det finns något bättre....



vårt hus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar