fredag 6 augusti 2010

Svenska flaggan vajar....

När vi kom till Indus Internation School imorse så vajade den svenska flaggan bland de andra. Blev faktiskt lite rörd över det. Härligt att se den vaja på 800 mils avstånd! På skolan sprang vi på 2 andra svenska familjer som just kommit hit. På hotellet sprang jag på en tredje ny, svensk familj igår. Känner på mig att det här kan bli riktigt kul Känns bra att det är flera andra som just kommit hit.
Att det var krångligt på skolan kanske ni läst på Karolinas inlägg? Men det var bara en del krånglet! Jag sprang fram och tillbaka mellan olika byggnader för att få påskrifter på papper. Här kan man prata om byråkrati! När dagen på skolan var över och vi satt i bilen och var lite småhungriga hade jag en paket Bragokex med äpple och kanelsmak. 2 var blev det dock bara. Det gäller att hushålla med de svenska saker vi har med!

På kvällen när vi kom ner till restaurangen för att äta middag hade hotellet fest som de bjöd på, buffé och dricka, luftpistolskytte,bollkastning och magiker vid borden! Inte helt fel för en smålänning och en västgöte. Vi satt ute i den ljumma kvällen. Den ena förrätten efter den andra bars in till vårt bord, chicken tandoori, fish kebab, paneer, friterad ost och majs osv. Vet inte hur många fat vi tömt innan de fick in varmrätterna! Och ni som känner mig väl skulle bli impad av hur mycket nytt och okänt jag testade! Tandoorigrillen var kul att se och det mesta var mycket gott! Karolina åt med mycket god aptit och till slut förstod Alexander att detta var middagen och jag trugade på honom mer tandoori chicken och ris och han blev mätt! (Vi får se hur dåliga vi blir imorgon?!) Karolina gick till den temporära baren ute och beställde ananasjuice utan is på engelska och växte flera centimeter. Och vi drack Indiskt vin från Bangalore. När barnen sprungit upp till rummet (eller sviten?) så blev vi sittandes en stund och pratade med ett par som kommit hit i natt och som bott i Singapore i 5 år. Världen är liten när det visade sig att hon jobbat ideelllt med Sara, som bodde i samma korridor som vi i Linköping, på Svenska skolan i Singapore. Imorgon åker vi till den årliga " Flower showen" på Botaniska trädgården, Lalbagh! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar