tisdag 24 augusti 2010

Inflyttade!

Efter 3 rundor med bilen var vi utflyttade från hotellet. En kille på hotellet hjälpte mig att bära. En kommentar från honom: - Is Sir in Office? Yes, sa jag. - And the kids in school? - Yes. - And you handle this by yourself? Yes, ja,visst är jag duktig som flyttar ut från hotellet alldeles själv? Fick ju dessutom hjälp med att både bära och köra!
Kändes skönt att lämna hotellet bakom oss. Vår chaufför Ramesh, sa att äntligen flyttar VI ifrån hotellet. Han verkar räkna in sig i familjen redan!

Lite aktivitet har det varit i huset idag också, målaren som målar skåpet i badrummet och killen som skulle sätta ihop sängarna kom. Första dagen på arbetet för vår maid Mary. Verkligen bra att ha henne här idag. Hon har torkat golven flera omgångar men fortfarande blir man smutsig om fötterna. Tror i och för sig att det kommer att bli ganska smutsigt på golvet då jorden utanför är ganska röd. Hon hann också med att börja stryka våra kläder som har legat i resväskor i nästan 3 veckor. Vilken lyx! Känns i och för sig lite konstigt att ha en annan människa i huset 4 timmar per dag. Men så småningom behöver jag inte vara hemma när hon är här och jobbar.

Några som INTE kom idag var de som skulle installera kyl/frys och tvättmaskin. Både jag och Fredrik skällde på dem som tokar i flera omgångar, men inget hjälpte. Nu har de lovat till 100% att de ska komma imorgon. OK de lovade redan i går att installation skulle ske idag. JA vi får se!

Eftersom vi har flyttat in till ett hus men inte har kylskåp blev det att handla sådant till frukost som inte kräver kall förvaring. Middagen ikväll blev HEMMA! Pasta med egenhändigt gjord tomatsås. Utan kryddor! Men alla var nöjda och glada för att slippa äta på hotell och få egenlagad mat.

Fortfarande saknas en fåtölj och 3 stolar. Tänker på vad kulturkonsulten sa om Indien " Det är inte fel det är annorlunda! Allt tar sin tid!

Imorgon måste jag köpa en ugn, så jag kan baka något gott till Alexanders födelsedag på torsdag. Och handla mat, och komplettera med lite smått och gott till köket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar