söndag 8 augusti 2010

Sista sommarlovsdagen!

Förmiddagen ägnades åt att skaffa en laddare till min telefon. Inte det enklaste, vi hittade ett stånd i en shopping mall som hade olika laddare, där stannade vi tills vi hittade en som verkligen laddade min telefon. Inte ens Sony center lagerför laddare till sina egna telefoner och tyvärr är inte Sony Ericsson så stort här. Vi hann även med en klippning av Karolina, kostade ca: 45 sek!
Sedan åkte vi till Palm Meadows, där vi förhoppningsvis ska bo, och träffade Inger och Lars som Fredrik känner. Det blev husesyn hos dem och sedan en tur förbi det hus där vi troligen flyttar in den 23 augusti. Vi åt sedan lunch på klubben på Palm Meadows. Härligt med en biff med grönpepparsås, eftersom det inte finns något nötkött på vårt hotell. Barnen badade sedan i den härliga poolen. Vår chaufför, Ramesh, fixade under tiden ett Indiskt sim-kort till mig så imorgon har jag ett indiskt telefonnummer. Undrar dock hur mycket han laddade med? Då jag betalade 58 rupies (ca: 10 sek). Ett sms kostar 1 rupie (ca: 15 öre) så jag kanske klarar mig ett tag!

Väl tillbaka på hotellet hann vi med en timma squash och bad i vår pool! Det var skönt! Sträckte dock en muskel i rumpan! Har inte motionerat på ett tag och squash-musklerna är inte använda så mycket tidigare!

Middag på hotellet, måste snart börja äta någon annanstans än här! Åt en jättegod "gryta" med paneer ( som ett mellanting mellan halloumi och feta), var nog bland det godaste vi ätit här, åt också lite Tandoori kyckling, ris och naan.

Imorgon börjar vår nya vardag, barnen i skolan, Fredrik på jobbet och jag som "hemmafru" eller lyxhustru. Känns konstigt på många sätt. 7.35 går skolbussen härifrån hotellet. Jag och en annan mamma åker med vår chaufför till skolan för att möta upp barnen där. Jag ska vara med Alexander en stund, men Karolina ville inte att jag ska vara med, bara följa henne till klassrummet.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar