tisdag 31 augusti 2010

Ödla i badrummet!



(lite zoomad bild på Alexanders ödla!)

Igår när barnen kom hem från skolan hittade vi en liten ödla på väggen i Alexanders badrum. Vi försökte få upp den på ett papper för att ta ut den men misslyckades med det! Fördelen med ödlor är att den äter upp andra insekter! Det vi lyckades med var dock att få badrumsdörren att gå i baklås! Vi fick ringa hit "maintenance" som fixade det snabbt. De har nog ryckt ut på sådant tidigare.

Jag lämnade Mary ensam hemma idag när jag åkte ner till centrum. Första gången som jag gjorde det. Huset sken och blänkte när jag kom från stan. Hon städar dock lite väl intensivt, eftersom varje gång hon har städat i Karolinas rum har nätverkssladden lossnat!

Vi har frusit så om nätterna så täcken behövdes införskaffas. Även några King size påslakan, då Karolina påpekar varje dag att hon inte gillar att jag har hennes påslakan med Lille Skutt. Alexander är lite mer storsint och lånar nog gärna ut Bamse-lakan till pappa.

Karolina sa imorse att hon inte trodde vi skulle frysa i Indien. Men det gör vi faktiskt! Karolina tar en tröja till uniformen varje dag!

När jag kom hem frågade Mary om jag ätit lunch! Hon vill gärna börja laga mat åt oss. Jag har sagt att hon kan börja lära mig laga indiskt! Men jag faller nog dit precis som de andra på att det är väldigt smidigt att någon lagar maten....

Jag visade Mary mitt nya nattlinne, hon frågade vad det kostade och jag svarade ärligt. 600 rupies (ca: 100 sek). To much, mam. Det klart de kan handla mycket billigare än vi och i helt andra affärer. Hon berättade att sarisen som hon hade på sig hade kostat 100 rupies (15 sek!).



En bild på stället där jag laddar min telefon. Ja, det har fungerat!

5 kommentarer:

  1. Annelie - pricerunner på indiska :)

    SvaraRadera
  2. Ja, nåt måste jag ju göra! Och priser tycker jag är intressant!

    SvaraRadera
  3. Hej, Fredrik and Annelie extremely cool blog. I happened to suddenly remember you guys talking about writing your experience and searched around to find this. Keep writing. Makes me nostalgic. - Prady

    SvaraRadera
  4. Hej Prady, I hope you all are doing fine! And that the little boy is growing! We make experience every day!
    When are you coming here?
    /Annelie

    SvaraRadera
  5. Hi Annelie, We will be in Bangalore in dec/jan if we get Dhruva's (our little boy) passport in time.

    SvaraRadera