fredag 20 augusti 2010

Fredag igen!


(torsdagkväll med nöjd pojke och flitig flicka)

Redan tredje fredagen vi är här! Och vi ska nog få till lite fredagsmys idag också, med lite Pringleschips och popcorn och kanske någon film! Har varit och köpt några King Fisher öl och ställt i kylen. Då blir Fredrik nog glad och nöjd. Stod och höll i en flaska indiskt vin också. Men det får vänta tills vi bor i huset.

Karolina har redan vant sig vid att äta med gaffel och sked som de gör på skolan. Undrar dock hur bordskicket blir? I skolan behövs ingen kniv då det inte är något kött som ska delas.

Jag åkte tyvärr hit utan hårmousse och hårspray. Vi hade ju som sagt lite för mycket bagage och Fredrik gnällde på min resväska som han tyckte jag hade fyllt med toalettartiklar. Det mesta kom med men inte hårspray och mousse. Och har man använt hårmousse i mer än 25 år så är det svårt att få till håret utan det! Kan inte förstå varför dessa produkter inte finns då det finns mängder av LÓreal Shampo och balsam. Hittade tyvärr ingen hårmousse idag heller, men hittade en hårspray som jag köpte. I affärerna säger de out of stock! Enligt de andra svenskorna ska man köpa saker när man ser det och inte vänta tills nästa gång för då finns det inte kvar. Salongen där jag klippte mig hade en öppnad förpackning hårmousse från Schwarzkopf. De kanske får hem nya nästa måndag. Blir nästan desperat! De enda stylingprodukterna som finns är hårgel, kom just på att jag kanske får köpa det i väntan på mousse för att få lite styling i håret! Eller får jag gå till salong och få håret stylat för 250 rupies (drygt 40 sek). Ja det finns många options!

Alexander sa idag att han vill att vi åker till fjällen och åker skidor när vi åker hem till Sverige över jul och nyår. Han kunde till och med kompromissa och bara åka en halv vecka. Konstig längtan! Men OK jag längtar också efter att åka skidor. Ja vi får se hur vi får till det! Just nu är planeringen inte längre än att vi ska flytta in i huset. Men sedan får vi komma igång med lite utflykter på helgerna. Tror vi börjar med Palatset i Mysore och Nationalparken Bannergatta. Båda kan göras som dagsutflyter härifrån så får vi succesivt ta oss längre bort.

Fast man äter frukost, lunch och middag blir man inte mätt. Något saknas i magen. Pratade med några andra svenskar om det igår. Och de känner/har känt likadant. Någon trodde att det var mejeriprodukterna som saknades. En sa att det hade blivit bättre när de hade börjat laga maten själv.

Vi har ju under hotellvistelsen lämnat in kläder för tvätt. Undrar vart de skickar dem? När man åker på gatorna ligger mängder av små "laundry" i små skjul, och en man står och stryker. Troligen skickar de iväg till något sådant ställe. Tvätten har inte blivit tokren, men skjortorna strukna och det andra helt OK.

Har varit med min maid Mary och handlat städutrustning idag. Hon verkade framåt och visste vilka produkter hon behövde och frågade efter en spann när vi inte hittade. Hittade bara vittvättmedel. Får leta vidare efter color. Har hört att tvättmedlet är jättestarkt och bleker kläderna.

(nedan några bilder tagna från bilen idag)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar