måndag 9 augusti 2010

Första skoldagen!

Med en lite klump i magen vinkade vi av Karolina och Alexander vid skolbussen. Karolina ville absolut åka bussen, själv hade jag tänkt att kanske mjukstarta med att köra dit dem idag. Men om de vill så är det dumt att hålla dem tillbaka. Jag och en annan mamma åkte med vår chaufför till skolan och var där och mötte dem när de kom med bussen. Alexander sa att han ville att jag skulle följa honom till rummet och sedan skulle han klara sig själv. De gick iväg på led till matsalen för frukost och sedan såg jag honom en gång till innan jag lämnade skolan då de gick på led och tittade på sina gränser på skolgården. Funderar dock mycket på om han kommer ihåg att dricka vattnet i väskan, tvätta händerna med sprit och att gå på toaletten. Ja vi får se!

Karolina följde med den andra mamman vars pojke också ska gå i 5:an. Hon sa att Karolina stått och tittat på en flicka från USA som hon träffade i fredags och de sedan satt sig bredvid varandra och att Karolina sett jättenöjd ut. Ska bli spännande att se vad de säger när de kommer hem. Ska hämta dem vid skolbussen kvart i fem.

Alexander fick fel storlek på sina skor i fredags, stod i en lång kö på skolan för att byta, när jag väl kom fram var 31 slut (säkert där vi fick 32 i fredags trots att jag bad om 31?), kommer in nästa vecka. Nästa uppgift på skolan var att få pin-kod till hemsidan för att kunna logga in och kolla läxor osv. Också detta mycket omständigt och tog lång tid. Men man får vänja sig vid att allt tar mycket längre tid än man är van vid.



Nu ska jag packa upp våra väskor, känner att vi inte kan leva i väskorna i 2 v till. Blir nog lite för kaotiskt. Kl 14 ska jag klippa mig, ska bli spännande att se hur det går och blir!

1 kommentar:

  1. Hej Annelie! Detta låter väldigt spännande! Jag följer er med nyfikenhet på avstånd.

    Hur gick första skoldagen för barnen?

    Och hur blev frisyren??

    Sköt om er! Kram Anna

    SvaraRadera