torsdag 26 augusti 2010

Födelsedag far far away....







Imorse väckte vi en liten trött 7-åring. Men en mängd paket! Han öppnade hälften och sparade resten till ikväll. Blev glad för sin spindelmannen-klocka, Toys Story-Lego och som han sa - "fint kineslego om fejklegot". Födelsedagsfrukosten bestod av havregrynsgröt och macka med stekt ägg!
För 7 år sedan var Karolina och jag på ögonmottagningen på förmiddagen och Majka frågade när jag skulle ha barn. I fredags sa jag. Men jag vågade åka till ögonmottagning som nästan ligger vägg i vägg med förlossningen. Vid halv 7 på kvällen var jag så tillbaka, nu på förlossningen och vid 22 var Alexander född!
Konstig födelsedag, utan kalas med Familjen H-U, inte med mormor och morfar och inte med kompisarna! Men jag har försökt fixa till det med blå ballonger, serpentiner och en HAPPY BIRTHDAY-skylt! Har också invigt vår ugn genom att baka en kladdkaka. Den ser god ut. Vår maid Mary tyckte det var spännande att se vad jag bakade! Jag har också varit och köpt "GB"-glass. Får se hur den smakar (och om vi blir sjuka).

Tro det eller ej men igår blev både kyl/frys och tvättmaskin installerat. Har redan provat tvättmaskinen, som är bättre än den vi har hemma. Den har gått varm idag, många maskiner att köra! Jag kör tvättmaskinen och Mary hänger upp tvätten!

Allt skulle dock hända på den lilla stund igår som jag tog mig från huset för att köpa lite mat och en ugn så att jag kunde baka kladdkakan till Alexander. När jag var i mataffären ringde Fredrik hela tiden för att uppdatera att målaren, snickaren, installatören och fåtöljleverans var på väg. Så när jag kom hem vid 16 var hela gatan full med fordon och folk som skulle till oss!
Tyvärr hade de med sig FEL fåtölj. Fel färg! Fick behålla den och har blivit lovad att få RÄTT fåtölj senare i veckan! När jag var och köpte ugn passade jag på att påminna den affären om att vi saknar tre matstolar, behöver ett nytt matbord och 2 nya dynor! Blev lovad rätt leverans idag eller imorgon. Tror inte på det. Men glada är vi när vi har kylskåp och tvättmaskin! Gjorde en god fruktsallad igår kväll, med ananas, melon, minibanan och granatäpple. En ananas på 1,5 kg kostade 3 kr! Vad Kakao kostar vill jag helst glömma! Man får vänja sig av med västerländska importerade råvaror!

Jag bad Mary komma på eftermiddagen idag så jag kunde gå på morningcoffee på Leelah Palace. Trevligt att prata lite med de andra svenskorna som är här.

Mary vill att jag ska komma hem till henne och hälsa på! Gulligt av henne. Hon och hennes man (som är elektriker)och deras två barn som är 14 och 16 år bor i ett rum. I rummet har de också köket! Jag gillar henne! Hon vill lära mig att baka chipata-bröd imorgon. Tror hon ska få lära mig laga lite annan indisk mat också!

Har varit i köttaffären där alla svenskor handlar kött och nu luktar det svenska köttbullar i vårt nya kylskåp. Härligt! Hoppas att de blev goda! Köpte 8 kycklingfileer, 1 kg oxfile och 2 kg nötfärs för 893 rupies! Ca 150 sek! (intresserad av priser som ni kanske märker!). Ska försöka få till lite potatismos i kväll också! Så det blir födelsedagsmiddagen!

1 kommentar:

  1. Grattis pojken!!! Och snygg uniform på de andra bilderna, bättre än adamskostymen!
    //Anders

    SvaraRadera