lördag 7 augusti 2010

Blomstershow på Lalbagh

Efter frukost hämtade vår chaufför Ramesh oss och körde oss till Lalbagh, den botaniska trädgården. Igår började deras "Flower Show", en stor händelse i Bangalore! Det var vackert i parken när Fredrik och jag var där i juni, men helt fantastiskt nu med alla blommor som planterats ut. Hela glashuset var fyllt med kända och okända blommor och ett palats av rosor hade byggts upp. Alexander frågade om vi inte kunde åka dit fler gånger, och det göra jag gärna! Det kostade 130 rupies för 4 personer + bil = drygt 20 kr. Tyvärr tar det nästan en timma att åka dit. Trafiksituation är minst sagt kaotisk. Bilar, rickshaws, bussar och kor överallt. Filkörning = kör i alla filer samtidigt. Är glad att slippa köra här.
Sedan åkte vi till lite olika shoppingcenter för att kolla in lite och handla lite småsaker. Vi letar till exempel efter en laddare till min Sony Ericsson-mobil (Fredrik kände inte igen den sladden, tyckte den var onödig och lämnade den hemma), men tyvärr är det inte så lätt att hitta! Har kollat i minst 4 affärer idag! Skulle köpa en deo eftersom min var slut, såg först bara deosprayer och fick nästan panik, det ville jag verkligen inte ha. Men längst ner på en hylla stod Rexona för 65 rupies (ca: 10 sek). Tack och lov. Deo behövs i värmen!
Har köpt en underbar indisk kokbok för att lära mig mer om Indisk mat, flera av de smårätter som vi bjöds på igår fanns med! Ska så fort vi får ett kök laga Indisk mat! Såg massor av härliga kryddor på Hypercity idag. Införskaffade även restuarangguiden , Times Food Guide 2010 för Bangalore, för att kunna läsa recensioner om alla restauranger och kunna bocka av de man besökt! Hoppas på mycket god mat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar