onsdag 8 september 2010

3 smutsiga män...



(några bilder från vårt vardagsrum! snart kommer gardinerna!)


Jag hade 3 smutsiga män i sovrummet idag som äntligen kom och fixade vår säng. Idag hade de med sig en ny del till sängen som de kunde skruva i. Tre gånger har de varit här och konstaterat att de inte kunde skruva i skruven! Och en gång ringde chefen och frågade vad felet var? Jag förklarade att de borde gubbarna som varit här och fotograferat kunna svara på! Det verkar som om hantverkare osv alltid kommer 3 och 3. En jobbar och 2 tittar på! Precis så var det när de lagade varmvattenberedaren i köket häromdagen. Och alltid hänger de på väggarna som blir smutsiga! Det verkar också som om att saker och ting blir fixade först efter 4:e försöket!

Idag blev det en premiär-tur till golfbana. Tyvärr var den avstängd för tävling men vi tränade på rangen istället vilket nog var bra för mig eftersom jag inte hållt i golfklubborna på mer än 2 månader. Trevlig stund med Inger. Premiärtur ute på banan blir nästa vecka

Idag har jag också bokat hotell i Mysore till nästa helg. I Mysore finns bland annat ett fantastiskt palats. Fick ett tips på hotell av Inger idag, ett gammalt palats byggt för Mysores prinsessa! Jag bokade prinsessrummet (där fick hela familjen plats i ett rum!). Jag frågade Ramesh om jag skulle kolla om de hade några rum för chaufförer. Men han säger att han kan fixa det själv (jo,vi får betala hans övernattning också!). Han hade ett förslag på vad vi ska se. Måste själv läsa på lite.
Sitter också och tittar på vart vi ska åka på höstlovet. Det blir nog Kerala tror jag! Har skickat ut lite förfrågningar på olika hotell och hoppas att inte alla är fulla. Det blir några dagar på stranden och 1 dag Backwater-tur skulle jag tro. Måste även här läsa på lite mer. Inger har lovat skicka mig de hotellen som de har bott på. Bra med lite referenser

Mary är verkligen sugen på att köra tvättmaskinen! Idag tömde jag den innan jag skulle iväg men la inte i något nytt. På tvättbänken hade jag sorterat, rosa, vitt och blått i små högar. När jag kom hem låg alla dessa högar TILLSAMMANS i tvättmaskinen! Tack och lov hade strömmen gått så hon hade inte kunna sätta på tvättmaskinen!

Karolina har blivit uttagen som ledare för ett av stafettlagen i femman. Hon hade tredje snabbaste tiden på 50 m! Kul för henne!


Idag stekte jag pannkakor, de blev lite annorlunda mot hemma. Äggen, mjölet, mjölken, margarinet, allt är annorlunda smaker på. Men goda ändå! Köpte jordgubbssylt på Fabindia.

Blev glad av att prata med Åsa och Moa idag. Skype är verkligen fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar