onsdag 22 september 2010

Golfdag igen!

5 timmars promenad på golfbanan i strålande sol och i 30 graders värme med en blandning av bra och dåliga slag! Ja det har det blivit idag! Tack och lov för de bra slagen, som får mig att hoppas att det ska gå bättre nästa gång. Spelade nog jämnare idag, inga riktiga katastrof hål men heller ej några par! 4 boogies blev det som bäst. Är ganska nöjd med det! Får ta med mig känslan från de bra slagen! Hade en urkass caddie idag! Han började klaga på att min bag var för tung att bära redan vid andra hålet, kom knappt med några förslag på klubbor, hjälpte mig inte att läsa puttarna och ville att jag skulle komma till honom och hämta klubborna! Honom vill jag helst inte ha igen!

Idag hade Mary köpt med sig en bukett blommor. Hon tyckte nog det såg tomt ut eftersom hon kastat de gamla igår. Frågade när jag kom tillbaka från golfen vad de kostade, men hon ville inte att jag skulle betala utan hon hade ju köpt dem till mig! Men nej, inte kan jag låta henne betala våra blommor! 40 rupies kostade de! Alltså ca 6,5o sek! En härlig blandning av rosa och cerisa blommor som matchade hennes sari (och kuddarna i soffan!). Mary berättade idag att de inte har något vatten i det rum där hon bor med sin familj. Någon i familjen (hon eller sonen verkar det som) får gå 10 minuter för att hämta vatten. Förstår plötsligt varför hon vill ha våra tomma vattenflaskor. Ja, man får verkligen perspektiv på tillvaron.

Ända sedan vi flyttade in har vi diskuterat med mäklaren om ett tak på vår terass. Och vi har kommit överens om det och hur det ska betalas. Sedan har inget hänt! Föreningen här i Palm Meadows var tvungen att godkänna detta! Det visade sig att de för att godkänna detta nya tegeltak ville att ägaren skulle byta ut de två markistak som finns på framsidan mot tegeltak. Detta vill ju ägaren helst inte betala och inte vi heller! Så det kändes som vi skulle titta på en ickepermanent lösning till terassen, bambukäppar och segelduk!
Igår när jag kom från city låg taket över balkongen på marken och ställningen borta! Alltså minus ett tak istället för plus ett! Detta visade sig sedan vara för att föreningen skulle komma och titta att de tagit bort det taket, de skulle sedan installera vårt nya tak över terassen och sätta tillbaka över balkongen! Ja, det är nog bara i Indien det kan hända? Vi får se när allt detta blir gjort! Saknar nu mitt tak över balkongen eftersom det har varit säkert 30 grader i två dagar nu!

Idag är det mormors födelsedag! Karolina tyckte vi skulle baka en kladdkaka och fira med på avstånd så det har vi gjort med svenska flaggan på bordet!



Grattis till mormor från oss! Blommor och present får du när ni kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar