onsdag 15 september 2010

Golfpremiär...

Så var det då dags att begå golfpremiär här i Indien. När vi gick ut var jag dock mer rädd för ormar än för att spela dåligt! Tittade för varje steg som jag tog...
Här går man med caddie, som bär bagen och väljer klubbor. Man känner sig lite som ett golfproffs (om man bortser från spelet!) Blev först förvånad när han valde sandwedgen för inspel mot green. Men det visade sig vara ett perfekt vapen som fungerade nästan jämt! Det valet hade jag aldrig gjort själv! I de flesta fall tyckte jag han valde rätt klubba och han lärde sig över tiden hur jag slog med de olika klubborna. Det var någon gång som jag tyckte att han valde fel klubba och bytte själv!
Inledde väl lite halvkasst kan man väl säga. Men utan uppvärmning och med 8 hål spelade tidigare i år så kan man inte begära mer!
Banan är relativt ny och inte så uppvuxen, men mycket stora vackra fjärilar och trollsländor på banan. En vit fjäril ville inte låta mig slå en putt utan stannade väldigt envist kvar på bollen.
När vi kom till 12 hålet berättade Inger (som är van golfspelare och lite mer vaken) att hon hade sett när vi var på hål 3 att de hade dödat en orm på ett angränsande hål. Hon hade inte vågat säga det innan....
Lunch blev det också mellan hål 9 och 10. De har ett litet skjul till "kök" och vi åt varsin omelett och drack en cola! Helt OK.
9 poäng ut och 17 hem är jag ganska nöjd med! Men oj vad många timmar det tog, åkte 9 och kom hem halv fyra. Så många slag och skratt blev det. Roligt och trevligt hade vi det! Nästa onsdag är det dags igen!

2 kommentarer:

  1. Blir lite avundsjuk. Golfsäsongen går oundvikligen mot sitt slut här hemma. Bara för Dig att njuta av lyxen, en caddie som väljer klubbor låter inte helt fel.
    /Pia

    SvaraRadera
  2. Och årets golfsäsong har precis börjat för mig! Ja verkligen spännande med caddie! Trodde han skulle ta fram helt tokiga klubbor! Men hans val kändes helt OK. Han försökte också visa mig hur jag skulle slå (när jag haft ett misslyckat slag!). Han läste puttarna bra också! Har nog aldrig puttat så bra som jag gjorde igår!

    SvaraRadera