fredag 10 september 2010

Lovdag




Som jag skrev häromdagen fick ju barnen hastigt och lustigt en ledig dag idag! Skönt!
Vi sov länge och åt frukost sent. Mary var en dryg halvtimma försenad idag men det gjorde inget för då kunde vi äta frukost i lugn och ro innan hon kom! Jag höll på att duka av bordet när hon kom. Men det fick jag inte göra. Det var ju hennes jobb. Så det var lika bra att låta bli! Hon ursäktade sig att hon var sen idag med att hennes barn var lediga och att de hade bråkat.
Sedan gick vi till poolerna och badade på förmiddagen, först en stund i "strandpoolen" och sedan simmade vi i motionspoolen. Bara vi där! Jag trodde det skulle vara fullt av alla skollediga barn! Härligt att kunna göra något med barnen när de är lediga från skolan.
På eftermiddagen bakade jag och Alexander en kladdkaka. Denna gång med vetemjöl (maida) istället för deras fullkornsmjöl (atta) som jag använt tidigare. Blev mycket bättre kan jag meddela. Nu mer lik kladdkaka hemma. Sockerkristallerna är lite för stora och smälter inte riktigt men jag har köpt annat socker att testa nästa gång.

Har nu äntligen lyckats boka en resa hit för mina föräldrar. Jag hade problem att få igenom betalningen igår och trots att jag inte fått någon biljett hade pengar dragits på mina föräldrars konto. Fick lätt panik och ringde Qatar i Indien. Inte mycket till hjälp där utan bara en (felaktig) e-mail adress där jag kunde reklammera. Fick ännu mer panik efter detta och bestämde mig för att ringa Qatar i Stockholm och köpte Skype-kredit när jag insåg att det skulle bli för dyrt att ringa från min mobil! Ett 7 minuters samtal med Skype kostade 1.85 sek. Verkligen billigt att ringa med Skype till vanlig telefon. Tack och lov fick jag tag på en trevlig och hjälpsam tjej på Qatar i Stockholm som reserverade och fixade bra seating till mina föräldrar. Hon trodde bara att banken hade reserverat pengarna när man försöker köpa något på nätet flera gånger och att de ska komma tillbaka inom 48 timmar. Känns som om det har löst sig nu.
Så nu längtar vi tills de kommer! Och har börjat fundera på vad vi vill få hit. Kanske lite torrjäst, och torra såser som grönpepparsås och bearnaisesås och kanske lite salt laktrits!
I kväll ska vi på after-work hos en svensk Volvo-familj. Det ska bli kul! Blir nog ganska många svenskar från Palm Meadows där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar