tisdag 7 september 2010

Lyxdag...

Måndagar är läxfria dagar så igår gick vi direkt från skolbussen till klubben och spelade badminton. Karolina var riktigt duktig. Tror att hon och jag kan gå iväg och spela lite själva. Efter badmintonen var barnen varma och badade i poolen en liten stund. Måste verkligen passa på att utnyttja måndagarna eftersom kvällarna annars fylls med läxor!

Idag hade jag bestämt mig för att inte tillbringa en massa tid i bilen utan hålla mig här på Palm Meadows.
Och vilken lyxdag jag har haft idag! Jag kom iväg till gymmet efter att ha lämnat barnen vid skolbussen vid 7.45. Fullt på alla löpband och cyklar men en roddmaskin var ledig så det fick bli uppvärmning i den och sedan på en trampmaskin (vet inte namnet). Testade sedan de flesta maskiner, summan blev träning en timma. Oj vad skönt det kändes. Kul att träna med utsikten över poolen och de vajande palmerna! Men jag kan nog köra lite hårdare nästa gång! Bäst att gå ut lite lugnt!

Lyssnade sedan på nummer 2 av båda föreläsningarna på mina kurser ute på balkongen.
Tittade även igenom den första inlämningsuppgiften. Första ska vara inne 17 september. Så snart dags att ta tag i den.

Jag hade sedan bokat en tid för pedikyr på klubben kl 11. Strax före 11 kom A förbi med en fantastisk blombukett! Gulligt av henne! Vad glad man blir! De skulle få leverans av en säng som de beställt, IDAG. Men de har inget hus ännu, så leveransen fick bli till oss istället! Tycker verkligen synd om dem som nu bott 5 veckor på hotellet!
A hängde med till klubbhuset och tid för pedikyr fanns för henne också! Trevlig stund fick vi medan vi fick våra fötter och tånaglar fixade! Jag passade också på att fixa ögonbrynen, lite smärtsamt med deras björntrådsmetod, men det blir bra!
Efter pedikyren åt vi lunch på klubben och då anslöt Å som varit och klippt sig på SPA:t. Verkligen trevligt och kul!
Allt detta medan Mary diskade, bytte lakan, hängde tvätt, städade och strök! Visst är det fantastiskt!
Håller på att baka lite bröd nu! Det är gott med lite nybakat bröd när barnen kommer hem från skolan. Dock lite trist dag för Ramesh idag som bara fått köra Fredrik till jobbet och mig till köttaffären för att köpa 1 kg köttfärs!
Ramesh kommer att fortsätta att jobba för oss vilket gör mig väldigt glad. Han är toppen! Kanske planerar vi nu en tur till Mysore nästa helg? När vi vet att vi har en chaufför!
Just nu har jag 3 (illaluktande!) män i köket som försöker laga vår varmvattenberedare i köket. Den har varit sönder sedan i torsdags.

Imorgon var tydligen inte idag. För det har inte dykt upp något bord och stolar ännu idag. Imorgon är en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar