söndag 12 september 2010

Imorgon var igår....

Igår kväll visade sig vara imorgon! Fast affären ringt i fredags och sagt att IDAG kommer leveransen av era resterande stolar och ert nya bord så kom inget. Brydde mig inte mer om det utan tänkte att det får vänta till så måndag. Efter att i tre veckor ha blivit lovad leverans imorgon så har jag väl kommit in i lunken. Tur att vi valde att äta hemma igår kväll för vid 6 -tiden ringer de från affären och säger att de står vid grinden in till Palm Meadows och blir inte insläppta. Vet inte hur många gånger jag sagt till dem att leverans måste ske på vardagar före kl 18! Vi kom överens om att de skulle komma på måndag istället. Men efter en stund kommer de bärandes på våra stolar (och de är ganska tunga!). De blev insläppta om de bar men inte med lastbilen! Så de har alltså burit dem från grinden! 4 stolar var OK men den femte inte bra utan vi bestämmer oss för att en av de vi redan har var bättre. Sedan skruvar de i sär vårt bord och går och hämtar den nya bordsskivan och försöker skruva i de gamla benen men det går inte! Så då bär de iväg vår gamla bordsskiva och kommer inte tillbaka på en jättelång stund. Vi börjar bli lite oroliga att vi nu skulle bli med 8 stolar och en bordsskiva men inga ben! Jag ringer dem och de säger att de anländer till oss inom 5-6 minuter. Tillslut kommer de åkandes på motorcykel med 4 ben som visar sig passa och efter 3 veckor har vi nu äntligen 8 stolar och ett nytt (hyfsat) felfritt bord. Äntligen kan vi börja bjuda hit folk. Svårt när man bara har 5 stolar!

På förmiddagen idag gick Fredrik och jag till gymmet och tränade hyfsat hårt en timma. Hem och duscha och sedan tillbaka till klubben för att äta brunch. De varierar sitt utbud, mycket nya saker idag. Men också väldigt gott! Fördelen med Brunchen är att man provar en hel del mat som kanske inte skulle välja från menyn! Vi satt länge ute vid poolen och åt. Godast idag tror jag potatisbollarna och kycklingbollarna var. De friterade, vegetariska vårrullarna är också goda och några friterade blad som smakade kronärtskocka! Vi funderade dock på hur nyttigt det var att först träna hårt för att sedan äta och dricka i flera timmar.
Slappade sedan vid poolen en stund. Verkligen skönt! Barnen träffade några svenska barn som de lekte med! Tror vi pratade med minst 5 svenska familjer vid klubben.

Nu funderar jag mest på VARFÖR jag tog upp köttfärs från frysen! Är verkligen inte sugen på lagad mat efter brunchen. När ska jag lära mig att man inte behöver äta lagad mat på kvällen efter att ha ätit brunch?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar