fredag 17 september 2010

Mögligt bröd

Fredag igen. Och det är då jag börjar fundera på hur länge vi varit här? Har börjat tappa räkningen, men fick det till 7:e fredagen och 6 veckor. Otroligt vad tiden går snabbt!

Så var det då dags igen, när man sitter där och tuggar på sin rostade macka på morgonen så upptäcker man att den är möglig undertill! Usch, jag mår så illa av sådant! Samma sak hände mig förra veckan när jag bakat bröd och lagt allt i en påse och inte frusit något. Nu ska jag verkligen lära mig att förvara brödet i frysen och bara ta upp och rosta det man behöver.

Tandfen har fått komma hit igen i natt! Alexander tappade en tand till i går kväll! Och har nu 2 gluggar mitt fram i överkäken och en i underkäken. Inte lätt att spela trumpet utan tänder! Måste vara något slags rekord att tandfen har fått flyga till Indien 3 gånger SAMMA vecka!

Fick en jasmin-slinga till håret av Mary idag igen. Vad snällt av henne. Tror hon tycker det är kul att göra mig lite fin i håret! Idag tog hon kort med sin telefon på det. Ska säkert visa familjen!

Fortsatte min jakt på en yoga-matta idag. Behöver en till "friskis-gympan" på måndag. Fick ligga direkt på golvet i måndags. Kändes inte så frächt! Hittade en på Hypercity häromdagen, En Reebook för 1690 rupies, nästan 300 sek! Nej, på tok för dyrt! Och mycket riktigt, idag hittade jag en för 399 rupies (knappt 70 sek). Lite skillnad! Kommer att funka lika bra fast det inte står Reebook på den....
Åt lunch med Arianne på trevliga Toscano på shoppingcentret här i närheten. De gör en underbar vegetarisk quattro stagione!!! Alla grönsakerna smakar som de ska!
Ska baka en kladdkaka i eftermiddag att äta i kväll (och kanske ta med imorgon) Min bakning sträcker sig inte så långt ännu, kladdkaka, scones och enkelt bröd!

Väntar fortfarande på att någon ska komma och installera vårt piano som levererades i måndags, väntar också på vårt skrivbord som ska komma idag och även på vår säng som skulle ha kommit tidigare i veckan (men den verkar inte ha kommit till affären ännu). Känner att jag inte hetsar upp mig så mycket längre över att de inte kommer när de ska. Men man får ringa och påminna hela tiden.

Imorgon åker vi till Mysore. Ska bli spännande att komma utanför Bangalore!

Trevlig fredag och helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar