torsdag 16 september 2010

Fin flicka i uniform!


Tror inte jag har publicerat något kort på Karolina i formell uniform tidigare. Så här fin är hon när hon väntar på bussen på morgonen! Dock trivs hon inte i denna utan trivs bättre i sin sportuniform!


I går skickade jag Ramesh och betala vår första elräkning, skickade med honom lite mer pengar än vad som behövdes och bad honom åka och köpa en bukett blommor för resten av pengarna. Jag sa att jag gärna ville ha några gladiolus. Denna färggranna bukett köpte han! Känner att det varit lite lite priser i bloggen på ett tag! Den kostade 145 rupies, ca: 25 sek! Ett helt OK pris enligt min maid Mary (som tyckte jag blev lurad och fick betala alldeles för mycket för blombuketten när vi skulle på After Work i fredags! Och ja det insåg jag också att jag blev och åker inte tillbaka till den affären igen!)
Idag började jag dagen med en timma på gymmet! Var nog egentligen ingen bra idé efter 5 timmars golf igår! Blev riktigt trött efter!
Men åkte i allafall och fikade på Leela Palace och pratade med lite svenskor som var där. Eftermiddagen ägnades åt mina inlämningsuppgifter. Nu är de färdiga (tror jag) för att skickas in imorgon.

Mary hade kört tvättmaskinen när jag var borta idag! All tvätt verkar ha klarat sig! Måste bara kolla att hon inte kör på för hög temperatur! Att det ska vara så spännande med en tvättmaskin (OK, jag tycker också den är fin jämfört med vår i Västerås!)
Karolina håller på att avsluta sina läxor och skriver ut sin turistbroschyr om pyramiderna i GIZA. Oj, vad hon lär sig (och jag också!) Alexander har också data/internet på schemat och han gjorde igår en power point bild om kolhydrater (som var en av hans läxor). Han sökte själv efter bilder och text och klistrade in dem. Otroligt att min lille kille kan göra det. Skönt om läxorna kan vara klara idag eftersom vi ska ut på en utflykt till Mysore i helgen.

Förresten så fick tandfen komma i natt igen! Denna gång var det Karolina som tappat en tand! Oj vad hon får flyga och fara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar