torsdag 2 september 2010

Jasmin i håret...


Vår maid Mary har alltid en bunden slinga med jasmin i håret. Det är så vackert och fyller hela huset med väldoft. Idag hade hon med sig en slinga till mig också och satte upp mitt hår med den. Känner mig väldigt fin och ingen parfym behövs!
Mary hade också med och visade sin nya sari idag. Den är turkos med mängder av guldbroderier. Hon ska på bröllop imorgon eftermiddag. För herr M N i Huskvarna kan Pricerunner Indien meddela att hennes nya sari hade kostat 2500 rupies att jämföras med hennes saris till vardags som kostar 100 och 200 rupies! Inga fler priser idag!

Glömde förresten berätta igår att jag såg mitt första bråk i trafiken. Vad som hade hänt vet jag inte men vi stod vid ett rödljus, en förare av en mc (two-wheeler) attackerade föraren till en bil bredvid oss med sin hjälm! Han tryckte in den genom det öppna fönstret och slog föraren samtidigt som han höll på att bryta armen på densamme! Tack och lov blev det grönt ljus och bilen kunde köra. Men lite läskigt var det allt att sitta 30 cm ifrån detta!

Jag har varit iväg på fika med Overseas Womans club också! Trevligt att träffa andra svenskor och andra för att prata lite. Hann in i gallerian och hittade snygga gardiner, överkast och kuddfodral till Karolina i en affär som heter Annoki och har enbart kläder och annat i bomull. Bild kommer när de kommit upp! Tror att fröken själv gärna vill visa det! De var förlånga så nu måste jag ut och hitta tråd och nålar. Ja hela tiden nya utmaningar! (Mary tycker jag ska lämna dem till en skräddare!)

2 kommentarer:

  1. Det är ett sant nöje att följa Dina vedermöder i landet långt borta. Jag blir fascinerad av hur olika våra kulturer är och hur mycket tid och kraft det tar att försöka förstå och anpassa sig. Skall bli spännande att se hur livet ser ut för er om ett år.

    SvaraRadera
  2. Kul att du följer Pia! Ja allt tar väldigt lång tid och jag försöker att inte bli frustrerad. Hemma skulle jag blivit galen om allt tagit så här lång tid och mycket blivit fel. Men man kommer in i lunken!

    SvaraRadera