torsdag 23 september 2010

Varm dag...

Förra veckan slet Karolina med sin turistbrochyr om Pyramiderna i Giza som var hennes läxa. Den skulle innehålla information om varför det var världsarv, historia, bilder, var man kunde bo, var man kunde äta, hur man kan ta sig dit och mycket annat! Karolina fick 19 av 20 poäng för sin turistbroshyr och var bäst i klassen! Fantastiskt stolt över henne!
Idag har varit en väldigt varm dag! Men sommartemperatur på minst 30 grader. Det ska inte vara så varmt nu för det är monsunperiod och ska regna! Men skönt får man väl säga!
Jag och barnen gick och simmade när jag hämtat dem vi skolbussen. Otroligt att fast det är 500 hus här i Palm Meadows var det bara ytterligare 3 personer och simmade i simbassängen. Här lär sig barnen crawl som första simsätt, så både Karolina och Alexander som simmar bra bröstsim sliter på och lär sig detta nu. Man måste enligt Karolina kunna simmar 7 simtag under vatten utan att andas när man går i femman som hon gör. De simmar också ryggsim och ska nu lära sig att göra vändningar i vattnet och sedan fjärilssim! Efter att det har varit 30 grader några dagar nu så var det riktigt skönt i vattnet!
Annars har jag ägnat dagen åt att plugga några timmar. Jobbar på de två nästa inlämningsuppgifterna som ska vara inne nästa fredag. Lite inköp av mat blev det också för att slippa det imorgon! Jag och Ramesh stannade också vid en Cane Shop längs vägen där de för hand tillverkar (ute)möbler i rotting. Tror jag vet vad jag vill ha till terassen nu och ska beställa så snart jag vet när vi får tak på terassen! De sitter alltså på trottoaren och tillverkar dessa rottingmöbler! De hade en hel pärm med foton på olika design som de kan tillverka. 1 veckas leveranstid.
Fick också mina kuddfodral hit med bud! Så det funkade! Otroligt! Dock hade de glömt orange i Karolinas golvkudde. Men den blev fin ändå! Man får välja sina strider, som alltid. Man orkar inte fightas om allt!
Lagade en god paneer tikka idag! Paneer är en färskost som man kan steka. Använde gröna kardemummakärnor för första gången! Saknar min fina mortel som står hemma i köksfönstret! Får nog kosta på en liten mortel hit också! Mycket pyssel med indisk matlagning, kryddor ska stekas olika mycket och det ska koka x minuter, sedan y minuter för sedan kokas z minuter. Men gott blir det oftast! Ska testa att fritera gröna bananer som snacks imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar